Motor Honda GCV160



asteroid - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (87) - 70.240 (?)
15.5.2008 17:15

Po dvou hodinách provozu vyměnit olej.

Já jsem motoru dopřál výměny dvě  - po jedné hodině první a po druhé druhá... Nějaký ten litřík oleje mne nezabije a motoru to jen pomůže. Jinak je v návodech uvedeno měnit olej po každé sezóně - tedy jednou ročně. Doporučuji třeba u sekačky měnit až na jaře - je zbytečné aby přes zimu olej v sekačce jen tak ležel a degradoval...

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 105.50 (?), 15.5.2008 17:04, zobrazeno: 10638x

Můžete mi někdo poradit, jaký je v údržbě těchto motorů postup při záběhu a výměně oleje? Mám tři zařízení osazená stejným motorem a v každém návodu je to jinak. Vari doporučuje, Stiga doporučuje, Honda doporučuje a motor je stejný, proč mají jiné parametry pro záběh stejného motoru a jiné servisní výměny??

   
asteroid - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (87) - 70.240 (?), 15.5.2008 17:15

Po dvou hodinách provozu vyměnit olej.

Já jsem motoru dopřál výměny dvě  - po jedné hodině první a po druhé druhá... Nějaký ten litřík oleje mne nezabije a motoru to jen pomůže. Jinak je v návodech uvedeno měnit olej po každé sezóně - tedy jednou ročně. Doporučuji třeba u sekačky měnit až na jaře - je zbytečné aby přes zimu olej v sekačce jen tak ležel a degradoval...

      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.5.2008 18:06

Když máte olej v sekačce, tak degraduje stejně, jako ve flašce. Přece je to celé uzavřené v motoru a i nádoba není naplněná po okraj, nehledě k větším balením a rozlévaným olejům. Podle mých zkušeností je vhodnější opotřebený olej vyměnit v době častého provozu a ne až po půl roce, kdy se všechny kaly usadí a potom se provozem s novým olejem postupně uvolní. Když rozděláte motor, který delší dobu stojí, tak je to krásně vidět, když potom vypustíte z takového motoru olej, zůstane černá usazenina, která se pěkně absorbuje a rozmíchá v novém oleji. Podle mě je toto horší varianta, než to, že nový olej je v motoru delší dobu - přes zimu, ale čistý. Ale je to jen můj postřeh a každý má svůj rozum. Jinak  - máte Hondu, tak postupujte dle výrobce. Stiga, nebo jiný výrobce sekačky atd. motor nevyrobil. Nejdůležitější je správný záběh motoru - např. u sekačky je ideální sekat s menší zátěží, malotraktor by neměl být přetěžován a mělo by se dříve přeřadit na lehčí převodový stupeň. Postupně je možné zátěž zvyšovat. To je ideální stav, většinou vidím opačné postupy - nejprve tomu dát, co to utáhne a potom zájem o to, aby motor vydržel co nejdéle. Ještě k tomu hodně levný olej, abychom něco ušetřili, když sekačka a... tolik stály a závěrem si přečteme na diskuzním fóru, jak ten či jiný motor nic nevydrží.  

         
host - 87.35 (?), 15.5.2008 18:34

Stiga má upozornění, že v motoru je olej a je po 6 motohodinách je nutné ho vylít a nalít doporučený 10W-30.

Honda - do nového motoru dát doporučený Shell 10W-30 a zameteno, výměna 1x ročně.

VARI - nalít a jezdit, výměna po cca po roce, nebo dle tabulky motohodin / využití stroje/

Divné, ne. Jeden prodejce motorů doporučuje záběh a dává olej asi na záběh, potom normální.Druhý dá normální olej a jedeme.U třetího je to jedno.

            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.5.2008 19:03

Já bych se držel, resp. dodržuji toto - dle návodu motorů Honda GXV,GCV 160/190 : ...pouze nedávám do válce polévkovou lžíci oleje pro ochranu, ale používám do oleje spec. přípravek, který nejen toto řeší. Benzín vždy vyjedu, někdy vypustím, ale většinou spotřebuji tak, že na dodělávky netankuji plnou nádrž.

Olej 1
Olej 1
Olej 2
Olej 2
Cyklus údržby
Cyklus údržby
Před uskladněním udělat
Před uskladněním udělat
               
durkovic - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (121) - 23.222 (?), 15.5.2008 19:38

zdravím, no s tým zabehom som sa stretol takto, ludia to ihned od výmeny prvého oleja vytáčaju zaťažuju že aj na maxime je počuť od zaťaženia mierny pokles otáčok, že vraj aby motor nezlenivel, sused má už motor honda GCV už 10 rokov a taktiež ho takto zabehaval a ani dnes s ním nemá problemy. motor je plný výkonu a vitality.

podla mna tých 10 motohodín isť tak na stredne zaťaženie a portom po cca výmene oleja to zaťažovat už kolko to dovolí alebo podla potreby.

                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.5.2008 19:54

Ano, od výměny prvního oleje - to je cca po 5 - 6 hodinách provozu. To je období, kdy se v motoru do sebe zabíhají součástky a dochází k rychlejšímu znehodnocení oleje otěrem a také jsou vyšší provozní teploty vyšším třením. Proto je vhodné zátěž v záběhu nepřehánět, protože působením těchto faktorů dochází k vyššímu opotřebení a méně dokonalému zaběhnutí pohyblivých součástek motoru. Navíc olej obsahuje velké množství jemných kovových částic, které při plném výkonu motoru - velké tlaky, teploty a odpory obrousí zbytečně víc z každé třecí plochy, kam je olej zanese.  

            
host - 200.98 (?), 18.2.2009 10:00

tak aky olej doporucujete pre tento motor?

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Bazén Vario V6 - nutnost obsypávky?22.6.2025
Filtrace kohoutkové vody13.6.2025
Filtrace kohoutkové vody12.6.2025
Napojení na novou kanalizaci11.6.2025
Filtrace kohoutkové vody11.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika