Manuál Vari - Tera systém



host - 215.208 (?)
23.9.2008 23:37

Je to trochu mimo mísu, ale potřeboval bych se na něco zeptat. Budu kupovat starší Vari systém a potřeboval bych vědět, nač si dát pozor.  Motoru se ani moc nebojím, nač si dát u dvoutaktu pozor, vím. Co ale převodovka DSK 317? Dá se z jejího chodu poznat, že je zralá na repasi, nebo ještě něco horšího?  IP

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
Pavel.Melecky - (1) - 51.67 (?), 3.7.2008 20:01, zobrazeno: 65748x

Renovuji Teru systém je to dědictví a nemám od něj žádný manuál, pomůže mi někdo.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 3.7.2008 21:09

Podívejte se na webové stránky firmy Vari, jsou tam ke stažení návody např. na Teru.   

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 16.78 (?), 23.9.2008 12:53

Koukal jsem na stránky vari ale jsou tam návody jen na vari na teru nic.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
antoninkouba - (10) - 51.161 (?), 23.9.2008 20:41

Mezi Terou a Vari je v podstatě minimální rozdíl.Vari má přibližně o 5 mm větší zdvih a novější modely elektronické zapalování.Jinak se měnily pouze kosmetické doplňky -řidítky a kastličky (nádrž).Převodovka DSK 317 je stejná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 215.208 (?), 23.9.2008 23:37

Je to trochu mimo mísu, ale potřeboval bych se na něco zeptat. Budu kupovat starší Vari systém a potřeboval bych vědět, nač si dát pozor.  Motoru se ani moc nebojím, nač si dát u dvoutaktu pozor, vím. Co ale převodovka DSK 317? Dá se z jejího chodu poznat, že je zralá na repasi, nebo ještě něco horšího?  IP

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
antoninkouba - (10) - 51.161 (?), 24.9.2008 7:57

Tyto převodovky vydrží neskutečně mnoho motohodin provozu. Já bych se toho příliš nebál. Sundal bych motor a zkusil vzít rukou za bubínek spojky zda není volný na ložiskách a  sáhnout prstem dovnitř bubínku, kde se tře rozběhová spojka. Pokud je tam velký (schod) rozdíl mezi místem, kde běhá spojka a kde již neběhá tak už má převodovka něco za sebou. Dále bych se zaměřil na opotřebení pneu, to je dobrý indikátor toho kolik má převodovka naběháno (tedy pokud již nejsou dávány nové pneumatiky) . Vyzkoušet řazení všech rychlostí a to je asi vše co se dá zkontrolovat.Dovnitř převodovky nikdo bohužel nevidí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 215.208 (?), 24.9.2008 8:34

Podle fotek tam jsou původní pneumatiky a vypadají jako nové... Majitel tvrdí, že to moc neužíval.. Bohužel není v našem koutě republiky Vari moc rozšířené, lidi jsou tu šikovní a spíš si dělali podomácku traktůrky. Pro Vari pojedu přes půl republiky a nerad bych si přivezl bazmek. IP

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 24.9.2008 18:10

Pan Kouba má pravdu, jen pokud by se zdálo, že má horní jožisko pod bubíkkem spojky je volné, je to důsledek nedbalosti majitele a nedotahování kličky, která drží čep na přírubě motoru a má zabránit, aby tří manipulaci se strojem rozepnutá spojka netlačila do stran. Tam totiž neodejde ložisko, ale ložislo se uvolní vnějším průměrem v horním obalu převodovky. To, jestli poupíte bazmek nebo né uvidíte sám na místě, už máte i nějaké foto tak můžete porovnat. Podívejte, na jeře si jeden pán koupil Vari profi a dneska má převodovku rozdělanou odešel pastorek na horní hřídely. Asi vada materiálu a oprava samozřejmě v záruce. Prostě stane se to snad uzná každý a většinou když to člověk potřebuje se to poláme. Kombajny se taky lámou nejvíc v létě.Na druhé straně na Vari není nic, co by se nedalo opravit nebo že by nebyl dostupný ND. Je to otázka ceny, toho vašeho stroje. Možná by bylo zajímavé zjistit rok výroby mrknout do ceníku toho roku a porovnat to s požadovanou cenou. Někteří zlatopopové při prodeji třeba desetileté Vari vycházejí z aktuálních cen, přitom jim říkám vaše převodovka má ještě to a to dnes je to jinak motor to a to dnes taky jinak atd. Čučí jak puk, protože to není vidět a Vari jak Vari, takže jestli si myslí, že po deseti letech dostanou jejich kupní cenu, tak možná ano, ale ne odemne. Netvrdím, že je to váš případ,  to ne, jen jsem se podělil o zkušenosti. Snad ještě jedna otázečka - doufám, že si pro ni nejedete do Uh. Brodu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 215.208 (?), 24.9.2008 23:35

Ne ne, do Uherského Brodu nejedu. Původně jsem měl jet do západnách Čech, ale nakonec se našlo něco blíže. Jedu do vesničku Olomouce, už i na úrodné Hané raději místo obdělávání pole nechávají záhumenek zatravnit :-(   Za Vari rv 1992 v (údajně) dobrém stavu s Jikovem, DSK-317 a kompletním nářadím pro malopěstitele brambor chce těch 20 000 Kč.  Uvidím na místě, ale pokud bude vše OK, dám to. Polní práce s rýčem a motykou už mě ubíjejí.  IP

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 215.208 (?), 25.9.2008 23:07

Měl bych ještě doplňující otázku: dá se za Vari bez větších úprav zapojit vozík z Mountfielďáckého kultivátoru MTD? Mám možnost ho za pár korun koupit, za originál Vari chtějí peněz jak za kozu..  IP

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika