MaC 130



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
4.9.2008 15:24
Já jsem si říkal, co je to za hrozná čísla :-).
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 30.2 (?), 4.9.2008 7:16, zobrazeno: 24434x

 Prosím o radu - dostal jsem motorovou pilu McCulloch 130. Nebyl ktomu navod k použití. Nevím si rady s nastavovasími hodnotami štelovacích šroubů karburátoru. Četl jsem si rady na tomto diskuzním foru, ale pila stale neběží. Při startování má snahu chytnout, z výfuku jde kouř, ale nechytne.Pokud by někdo měl nějakou radu či zaslal návod byl bych moc rád.  garfhanz@seznam.cz děkuji předem

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 4.9.2008 13:29

V tomto případě si nejsem úplně jistý, zda je to nastavením karburátoru, ale je to samozřejmě možné. Základní nastavení je L, H 1 otáčka od opatrně zavřených trysek. L se většinou může nastavit cca 11/4 -11/2 , protože je to snadnější nastartovat a potom směs případně ochudit během provozu. Není to moc přístupné shora trefovat šroubky, když motor běží, ale mělo by se to podařit - L nastavit tak, že nejvyšší otáčky ale ještě plynulé o cca o 1/4 otáčky otevřít, přizpůsobit volnoběh a při dobré konstalaci zkusit řez a doladit H. Pokud pila hned po startu zhasne, je možné, že volnoběh je nízký, zkuste jej větším šroubem zvýšit, potom jej snížíte. Podívejte se na vzduchový filtr - filc se velmi rychle zanášel a motor potom měl problémy. Svíčku taky ověřte na vzdálenost kontaktů a jejich čistotu a stav. Jinak nevím co jste již udělal, třeba to již máte za sebou a chce to vyčistit sítko v karburátoru, nebo je to komplikovanější problém vedení benzínu, nebo nějaké netěsnosti. Pila běžela do doby, než jste ji dostal, nebo někde dlouho ležela? Potom je možné, že stará směs, způsobuje tento problém a je třeba ji vyměnit za novou - zeptejte se pokud to jde, jaký olej a v jakém poměru předchozí majitel používal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 90.168 (?), 4.9.2008 14:44

Jen upřesním, že 11/4 není jedenáct čtvrtin, ale 1 1/4 - jedna a čtvrt otáčky ;-) To samé 11/2 = 1 a 1/2...   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 4.9.2008 15:24
Já jsem si říkal, co je to za hrozná čísla :-).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 4.9.2008 16:43

Jo, dík :)))

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 30.2 (?), 6.9.2008 5:39

Moc dekuji za rady ještě na to kouknu. Předchozího majitele se bohužel již nezeptám jen vím, že pila nejela od 96 roku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 6.9.2008 9:20

Tak začněte novou směsí - to je základ úspěchu. Nádržky nejprve dobře vypláchnout čistým benzínem. Poměr benzín olej - co vím, tak se to mísilo na 1:20, v návodu bylo myslím psáno, že originál olej je možné mísit 1:40, ale od nového motoru, bez karbonů!! Teoreticky by na současné kvalitní oleje měl motor jet na tento poměr. Ale jestli to jelo na nějaký M6A,  nebo M2T 1:20, tak dojde k rozpuštění karbonů a hrozí nebezpečí zadření motoru - nebo takovému poklesu komprese vybroušením třecích ploch, že se motor neudrží v chodu.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 30.2 (?), 7.9.2008 17:51

Ještě nám jeden dotaz v jaká poloze je zapnutý sitič.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 7.9.2008 18:45

Na obrázku vidíte startovací rukojeť a vedle ní je taková menší páčka. Už si přesně nepamatuji, na kterou stranu je sytič zapnutý, v každém případě to lehce zjistíte, když sundáte vzduchový filtr a klapka musí být uzavřená ,- zkuste si to, ať vidíte pohyb klapky a polohu páčky - to je sytič zapnutý. Po prvním náznaku startu jej musíte vypnout, nebo přepnout do polootevřené polohy, jinak zahltíte motor palivem a musíte vyšroubovat svíčku, osušit ji a motor protočit bez svíčky a s vypnutým zapalováním!! Pozor na zapálení - explozi směsi!!!  

Bez názvu
Bez názvu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 16.1 (?), 17.9.2008 7:12

Zdravím,

no ja som tiež takúto píllu nejak zdedil a nešla už veľmi veľa rokov.

1 - sytič je zapnutý keď smeruje do strany. Smerom na lištu je vypnutý

2 - L tryska je tryska nízkych otáčok, tá je potrebná na to aby píla vôbec išla. Zhruba nastavenie už posielali v príspevkoch iný

3- H tryska reguluje vysoké otáčky, ak motor skapína pri pridaní plynu treba ju povoliť, lebo nemá dosť paliva. Ak sa nechce zasa rozbehnúť do vysokých otáčok a veľmi dymí tak ju treba pritiahnúť - lebo sa dusí benzínom. Po nastavení bez záberu ju ešte pri pílení budete musieť trochu povoliť, lebo pri zábere potrebuje viac paliva.

4- okrem toho je tam šrób nastavenia základných otáčok - taký s veľkou hlavičkou,

Ináč motor by sa mal nastavovať samozrejme teplý. Neviem ako iným ale mne tá píla sotva chytí na prvý druhý krát. Niekedy treba potiahnúť snáď aj dvadsať krát. Nie je to rozhodne novodobá píla ktorá by mala napr. dekompresný ventil či ako sa to volá a tomu zodpovedá aj ľahkosť

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů10:55
Nářadí pro průklest vysokých stromů9:50
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika