Křovinořez Honda UMK 435 - údržba před zimou
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 228.196 (?), 15.5.2008 8:54, zobrazeno: 19005x
Dobrý den,
od září minulého roku mám křovinořez Honda - čtyřtakt. Na podzim jsem s ním sekal cca. 2 hodiny, ale až nyní jsem se dočetl (moje chyba), že by se měl před zimní odstávkou do válce nakapat motorový olej. Nyní jsem se strojem pracoval cca. 1 hodinu. Chci se prosím zeptat, z jakého materiálu je blok motoru a zda-li jsem mohl tímto nedopatřením způsobit nějakou škodu-korozi atd. děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 15.5.2008 10:30
Nakapání oleje do válce - resp. stříknutí olejového filmu proti korozi dílů, bych viděl smysluplné při dlouhodobém odstavení, nebo ve velmi vlhkých podmínkách - např. rybáři obsíkají rybníky, a potom uskladní takový stroj v nějakém skladě u vody, kde jsou časté mlhy a nízké teploty. Vaše uskladnění bych řešil spotřebováním benzínu před odstavením a výměnou oleje v teplém stavu před uskladněním. Teplý olej lépe vyteče a navíc s sebou vezme i usazeniny, které jsou pohyblivé, ale po delším odstavení se zachytí na stěnách motoru. Potom by se nový olej rychleji znehodnotil - při výměně. Po delším odstavení, navíc budete mít stroj připravený k práci. Pokud nebude nutná výměna oleje - velmi malá intenzita provozu, tak si naplánujte tak, abyste se přizpůsobil těmto požadavkům. Raději výměnu o něco zkrátit - je to levnější z pohledu životnosti motoru a rozumnější řešení. Ochranu, před vniknutím vlhkosti do motoru zajistíte tak, že budete opatrně táhnout za startovací rukojeť - až zjistíte opakovaně polohu s nejvyšším odporem - ventily jsou uzavřeny a píst se nachází před horní úvratí - tím je prostor uzavřen proti vniknutí vlhkosti. Nepředpokládám, že jste motor poškodil, neboť to nebyla tak dlouhá doba a pokud již motor běžel, je na všech dílech olej, který zajistil konzervaci proti korozi.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 228.196 (?), 15.5.2008 12:46
díky za reakce a rady, to jsem si teď taky uvědomil, že jsem mohl aspoň občas popotáhnout za startér... ale pozdě... jinak olej budu určitě měnit raději dřív, něz pozdě... dělám to tak u všech motorů... no jinak doufám, že za tu jednu zimu v garáži to snad moc zkorodovat nemohlo a že je válec nijak nepoškodil...
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 15.5.2008 14:40
Konkrétně tento model jsem neměl do šroubku demontovaný, ale nejedná se pouze o nebezpečí koroze válce, ale ložiska, pístní kroužky, čepy, pojistky atd. Koroze může např. způsobit přidření ložiska, resp. jeho nevratné poškození. Proto je na místě zabezpečení takových přístrojů proti těmto vlivům. Ale až na závěr uvedete, že uskladnění bylo v garáži, což je sice přesnější, ale zase nevím, jaké jsou teploty v uvedené garáži - někdo tam má zimu, jiný teplo - dílnu. To jsou okolnosti, které mohou při dlouhém odstavení z provozu způsobit kondenzaci par na chladných kovových dílech a součástkách.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 110.159 (?), 15.5.2008 15:40
Já bych pána už víc nestrašil:) zimu by to nepřežilo v potoce, nebo ve studni, ale v garáži? zrovna o víkendu jsem nastartoval křovinořez solo, co 8 let ležel ve vlhkém sklepě. trubku má užúplně rezatou, ale motor je vevnitř jak novej.
Jo a kdyby do pístu nalil olej, jak radí výrobce, stejně by to ložiska atd. neochránilo
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 228.196 (?), 15.5.2008 18:40
díky všem za reakce, už jsem poučenější, ale ještě jednou díky za podporu radami a názory vás všech!!!:)
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|