Křovinořez Dolmar MS 340



host - 80.18 (?)
4.8.2009 18:06
Tak dnes jsem šel poprvé sekat a mohu se podělit o své zkušenosti: Křovinořez ani podobné zboží na internetu neobjednávat, já tak již nikdy neučiním. Protože jsem ten stroj marně hodinu zkoušel rozjet. Motor naskočí jen se sytičem a hned zase zhasne. Otáčkama to není, zkusil jsme zvýšit. Jakmile přidám plyn, zhasne to okamžitě také. Když zastrčím sytič, rozjede se to, ale hned hasne, když ho vytáhnu, zas se to rozjede, ale zas hasne, takže motor se udrží, jen když pozastrčím sytič trochu maličko zpátky. Pak jsem volal do toho obchodu a mechanik říká, že to bude pravděpodobně jen tím, že jsem koupil špatný benzin a zalepilo to sací hlavu, abych ji vyfoukal kompresorem a koupil jinde benzín a mělo by to jít. Prý se to stává. Tak jsem to vyfoukal, zítra koupím benzín a v opačném případě to budu muset poslat zpět a čekat na vyřízení. Tolik moje zkušenost s internetovým obchodem, o kterou se zde rád dělím.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 80.18 (?), 31.7.2009 21:49
MS 340 jsem koupil a dvě věci mi nejsou po prostudování návodu na obsluhu zcela jasné. 1./ V návodu není ani slovíčko o záběhu stroje. Možná jsou ty motory už tak dokonalé, že při důsledném dodržení všech zásad není potřeba toto nějak zvlášť řešit. 2./ Na té hlavní trubce jsou štítky, mj. štítky týkající se bezpečnosti nebo třeba otáček. Třeba obrázek nylonové hlavy a popisek: Max: 10 000, nebo obrázek nože a otáčky vyšší, už nevím to číslo... Znamená to, že při použití nylonové hlavy se na plný plyn sekat NEMÁ, abych nepřekročil 10 000 otáček? Byl jsem přesvědčen, že sekáním na plný plyn nic nezkazím. Což mi není zcela jasné, protože i na nylonové hlavě je také údaj: Max: 10 000 otáček. Děkuji za případné bližší vysvětlení, než půjdu sekat.
                     
host - 36.162 (?), 1.8.2009 8:32
Řekl bych že jde o max. možné otáčky nástroje, ne motoru. Úhlový převod je lehce do pomala, takže i při max. otáčkách motoru cca 13000 ot. to tak zhruba vychází. RS
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 1.8.2009 8:43

Otáčky jsou na hřídeli stejné, ale nůž klade menší odpor a má setrvačnost. Proto dosáhne vyšších otáček. Strunová hlava je také dosáhne, ale bez vytažené struny, se správnou délkou struny ne, neboť struna klade otáčení značný odpor. Stačí si vyzkoušet kratší a delší strunu. Proto je důležité udržovat délku struny, jako pracovního nástroje cca mírně kratší, než je vzdálenost po nůž na krytu, o který se struna automaticky zkrátí při prodloužení nad tuto délku. Seče se u obou nástrojů na plný plyn, samozřejmě s ohledem na překážky a nebezpečí poškození okolních předmětů. Zajímavou skupinou lidí jsou ti, kteří sečou svůj trávník u cesty a když jede auto, tak nemají vůbec snahu ubrat plyn. Jako by to auto mělo asi přeletět. Kdyby poškodil sklo, nebo lak, s náhradou škody, tak by asi příště uvažoval jinak. Nedávno jsem jel a kamínky jen bubnovaly po karosérii. Bez komentáře.

                     
host - 80.18 (?), 4.8.2009 18:06
Tak dnes jsem šel poprvé sekat a mohu se podělit o své zkušenosti: Křovinořez ani podobné zboží na internetu neobjednávat, já tak již nikdy neučiním. Protože jsem ten stroj marně hodinu zkoušel rozjet. Motor naskočí jen se sytičem a hned zase zhasne. Otáčkama to není, zkusil jsme zvýšit. Jakmile přidám plyn, zhasne to okamžitě také. Když zastrčím sytič, rozjede se to, ale hned hasne, když ho vytáhnu, zas se to rozjede, ale zas hasne, takže motor se udrží, jen když pozastrčím sytič trochu maličko zpátky. Pak jsem volal do toho obchodu a mechanik říká, že to bude pravděpodobně jen tím, že jsem koupil špatný benzin a zalepilo to sací hlavu, abych ji vyfoukal kompresorem a koupil jinde benzín a mělo by to jít. Prý se to stává. Tak jsem to vyfoukal, zítra koupím benzín a v opačném případě to budu muset poslat zpět a čekat na vyřízení. Tolik moje zkušenost s internetovým obchodem, o kterou se zde rád dělím.
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 4.8.2009 18:31

Může to být benzín, ale více bych věřil tomu, že první provoz je trochu obtížnější. Stroj má totiž zavzdušněný palivový systém a při přidání okamžitě zhasne. Chce to trochu trpělivosti, pokud se to nezlepší, tak bez obav otevřete více šroub L, který je možná nastaven příliš chudě. Tedy otáčet opatrně proti směru hod. ruček, nejprve o 1/8 a zkusit. Nemusíte mít obavy, pouze obohatíte směs. Když se to zlepší, tak podle stavu můžete seřídit potom zpět, což bych Vám popsal. Kdybyste kupoval v kamenném obchodě, tak bych to ani neuváděl, ale takto je to pro Vás lepší varianta, pokud se to podaří, než posílat stroj zpět. Bohužel, to jsou ty nevýhody int. nakupování. Ale jsem přesvědčen, že to bude v pořádku.

                     
host - 80.18 (?), 4.8.2009 21:06
Určitě bych to zkusil, ale nevím, kde hledat šroub L, já otáčel zatím jen šroubkem na zvýšení otáček volnoběhu po směru hodinových ručiček, který je přístupný zvenčí, nic jiného, protože ke karburátoru žádný nákres s popisem nemám.
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 4.8.2009 21:34

Nejprve se pozorně podívejte na karburátor, pod větší šroub, kterým jste korigoval volnoběh. Jsou tam 2 šroubky - trysky vedle sebe. Na obr. máte označené, které to jsou. Můžete zkusit otevřít - proti směru hod ruček i H, pokud nepomůže dostatečně L. Zásadně otáčejte šroubky bez násilí, s citem. Jestli tam budou nasazeny plastové omezovače velkých korekcí, tak se můžete pohybovat jen v cca 3/4 otáčky. Potom, když to nepomůže by bylo vhodné, aby bylo ověřeno, zda nejsou omezovače nastaveny moc chudě, což je možné pouze sundáním omezovačů a po kontrole - přesné a citlivé se osadí správně zpět. Toto už by bylo vhodné, kdyby to dělal někdo, kdo to zná. Ale zatím zkuste otevřít L a uvidíme, zda se stav zlepšil. Ještě demontujte vzduchový filtr a ověřte, zda je karburátor pevně dotažen na přírubě a příruba zda je pevně dotažená na válci. Už jsem takovou závadu u nového stroje jednou opravoval, příruba na válci nebyla dotažená a motor se choval velmi podobně.  Na prvním obr. je vidět - mezikus - mezi válcem a karburátorem a šrouby 70, potom matice 74, které drží karburátor. Stačí ověřit, zda nejsou uvolněné pohybem do strany uchopením karburátoru, neboť asi to nebudete hned demontovat.   

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
                     
host - 80.18 (?), 5.8.2009 13:47
Benzínem to nebylo, příruba byla také pevně dotažená. Plastové omezovače tam byly, ale do leva nelze pohnout ani jedním, oba jsou do leva v maximální poloze. Zkusil jsem je sundat a šroubem L dvakrát opatrně pohnout, při druhém pokusu - tzn. celkem o slabou 1/4 doleva - motor naskočil a běžel bez nejmenších problémů. Zkoušel jsem to třikrát po sobě - žádný problém. Sekat si samozřejmě netroufám po tomto pokusu... bez Vašeho vyjádření. Nehrozí pak příliš vysoké otáčky???...nebo co já vím... Taky nevím, protože jsem sahal na ten volnoběh, stačí aby se nástroj při volnoběhu neotáčel, nebo jít ještě do nižších?, jen aby se udržel motor? Každopádně zatím děkuji.
                     
host - 26.58 (?), 5.8.2009 14:49

Seřizování karburátoru bylo u těchto strojů kdysi v návodu, proto jen krátce zopakuji. Otáčky volnoběhu jen tak vysoké, aby se neotáčel nůž, zbytečně nízké otáčky nemají smysl. Šroubek L slouží k obohacení směsi a tím seřízení plynulého přechodu z volnoběhu do vysokých otáček. Nastavený doraz, který jste sundal, má zamezit zvýšenému množství exhalací při akceleraci. Jeho zašroubováním nebo vyšroubováním také ovlivňujete volnoběžné otáčky. H nastavuje maximální otáčky. U nového křovinořezu nechte vlevo na dorazu. S Vámi nastaveným křovinořezem klidně sekejte, je to v pořádku. Časem, až si motor sedne, budete moci ubrat na volnoběhu i na L. Také mám tento křovinořez a šroubek L nastavený přes doraz vlevo, protože se čtyřzubým nožem se jen těžko rozbíhal do otáček. A už jej takto provozuji 3 roky pod pořádnou zátěží a stále má dobrou kondici.

                     
host - 90.168 (?), 5.8.2009 15:08

Zas tak bych se toho nebál. Otevřením L zvýšíte bohatost směsi = max. otáčky zmenšíte; pro záběh motoru je bohatší směs lepší. Pro jistotu můžete po vyjetí nádrže kouknout na svíčku (bílá = příliš chudá směs). Pokud bude cihlová tmavší, tak je to na záběh akorát. Po cca 10 nádržích můžete seřídit na max. výkon, pak by svíčka měla být světle cihlová (pokud před tím motor pojede na volnoběh tak bude tmavší; pokud mu dáte zahulit tak světlejší - barva svíčky se mění i podle provozu).

Pro motor obecně: nedusit v malých otáčkách, ani nevytáčet naprázdno bez zatížení = držet v cca 2/3 max. otáček.

Volnoběh: ideální je nastavit přesně podle otáčkoměru. Pokud není po ruce, tak stačí když motor nezhasíná a nástroj nemá ani náznak otáčení.   Gl.

dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Filtrace kohoutkové vody13.6.2025
Filtrace kohoutkové vody12.6.2025
Napojení na novou kanalizaci11.6.2025
Filtrace kohoutkové vody11.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika