K otackovym rozdielom 2taktu a 4taktu u pohonnych jednotiek Vari by som skusil doplnit:
V zasade treba riesit dva problemy
1. diferencia otacok 2T a 4T pohonnych jednotiek
2. zmena mechanickeho pripojenia pohonnej jednotky na prevodovku
1. Diferencia otacok: riesime vacsinou problem maximalnych otacok (ktore tiez vacsina pripojnych zariadeni "ocakava"), lebo v pripade pouzitia otacok niekde v strednom pasme si otacky obsluha vyriesi packou plynu. Kedze 2taktne motory Jikov maju maximalne otacky typicky 4800 ot/min a 4taktne motory Honda GCV160 maju maximalne otacky typicky 3600 ot/min, riesime koeficient rozdielu otacok priblizne 1,33 : 1. Vyrobca Vari to riesi dvomi samostatnymi podtypmi zakladnych typov prevodoviek a to
DSK316 / DSK316S a DSK317 / DSK317S,
kde u modelov doplnenych o pismenko "S" je zmeneny prevodovy pomer pre 4taktny motor. Pre uplnost dodavam, ze specialna prevodovka pre okopavacku sa vyraba(-la) iba v jednej variante, kvoli v praxi zanedbatelnej diferenciacii otacok.
2. mechanicke pripojenie: je u niektorych starsich typov prevodoviek sice trosku ine, ale ide to lahko prisposobit, staci kupit za par korun uchytne kolicky ( alebo aj doma vyrobit) pre upevnovacie pruzne spony pohonnej jednotky Honda.
Takze uzivatel sa musi sam rozhodnut, ci (=jestli) a do akej miery mu bude vadit rozdiel v otackach u toho-ktoreho pripojneho zariadenia. Niekedy to moze byt aj vyhoda: napr. pouzitie "dvojtaktnej " prevodovky T20 (po vyssie zmienej mechanickej uprave) v kombinacii s relativne plochou krivkou krutiaceho momentu motoru Honda GCV160 , dava excelentne vysledky pri orani v tazkom terene (na spiatocku pri otocenej prevodovke) alebo rovnaka kombinacia na druhy rychlostny stupen s tazkym rotavatorom - lepsie vysledky ako s originalnou DSK317S+Honda - vyskusane v praxi. Mozno to niekomu pomoze v rozhodovani. ___pooh.