křovinořez



host - 103.201 (?)
25.4.2007 22:59
Dvojmontáž je snadné zkompletovat. Je nutné mít samozřejmě 2 další kola stejného průměru. Kola jsou mezi sebou oddělena dle potřeby kratším , nebo delším mezikusem 6 hranné nápravy - já tam mám asi tu kratší, ale protože to mám již delší dobu takto složené , přesně si to nepamatuji - musím se podívat. Co je ale důležité - kola musí být západkami - kolíky ven tzn. , že pokud bychom chtěli mít stejně vzorky pneumatik musíme je přehodit - otočit na discích. Dále je nutné prodloužit spojovací tyč - dle použitých dílů nápravy - toto je nutno změřit, aby to vyšlo jako u orig. provedení - velká 6 hranná podložka, podložka, korunková matice a pojistka přes otvor v tyči - pevně dotáhnout. Prodloužení spojovací tyče jsem pro jistotu udělal šikmým řezem, aby svařená plocha byla větší. Prodloužení tyče jsem udělal z kratší, kterou jsem si vybral ze sady k rotavátoru a nepoužíval jsem ji. Tím jsou nutné úpravy hotovy. Pokud se Vám to povede(a mělo by budete příjemné překvapen, jak jízdou, tak zvýšenou tažnou silou). Při změně nastavení západek - kolíků v kolech je nutné přehodit všechny - jak kola najedou na nerovnost některé zůstane ve vzduchu a protáčí se, ale to je pouze o 2 kolíky navíc, proti klasické 2 kolové nápravě. Co se týká změny motoru, tak rozhodně plusem je u 4 taktu celkový projev motoru od stránky výkonové po jednoduchý start a velkou výdrž. Spalování je dokonalejší a spotřeba nižší. Jednou jsem to počítal a při předpokládané životnosti 4 taktu se tento motor zaplatil proti 2 taktu jen rozdílem spotřeby - to bylo někdy v roce 1996-7 a měl jsem k tomu tehdy dost literatury ohledně životnosti a srovnání těchto motorů. U 2 taktu je přednost v kopcovitém terénu při velkých náklonech, ale já používám 4 takt taky v kopcích a nemám s tím problém. U 2 taktu nemusíte sledovat hladinu oleje a lhůty výměny, zase musíte připravovat pohonnou směs.U 4 taktu je trochu náročnější celková údržba(ventily, příp. rozvodový řemen, ten olej - výměny), to se vrátí zmiňovanými přednostmi. Z pohledu výhodnosti je nejlepší takto koupit celou sestavu - tam je možné získat zajímavé slevy, ale Vy potřebujete motor. Vím, že jsem s někým mluvil o převodu v převodovce u 2 taktu jsou vyšší otáčky a tím by Vám to jelo asi pomalu - ale to mě někdo zde doplní přesně, to jsem zatím neřešil. Jestli chcete koupit motor nový je to kolem 20000 a víc, dle typu GCV160-190, další možnost je koupit motor použitý a to třeba i s převodovkou ve stejné ceně a tak se dá koupit i profi GXV 160 - neboli nezmar :)). To je už na Vás, ale já bych si vybral druhou variantu - možná proto, že nemám obavy, že nepoznám závadu na motoru a jeho stav = vhodnost koupě. J.S.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 168.158 (?), 25.4.2007 21:26
Pane J.S.,dovolil bych si požádat o podrobnější popis Vaší dvojmontáže na vari do lesa.A ještě otázku,mám přibývající potíže s motorem Vari 2-takt(převodovka 317)(po výbrusu se to ještě zhoršilo).Je rozumné místo něj koupit Hondu 160,jaké jsou plusy a mínusy této záměny?Děkuji za odpověď
PavelM51@seznam.cz
                     
host - 103.201 (?), 25.4.2007 22:59
Dvojmontáž je snadné zkompletovat. Je nutné mít samozřejmě 2 další kola stejného průměru. Kola jsou mezi sebou oddělena dle potřeby kratším , nebo delším mezikusem 6 hranné nápravy - já tam mám asi tu kratší, ale protože to mám již delší dobu takto složené , přesně si to nepamatuji - musím se podívat. Co je ale důležité - kola musí být západkami - kolíky ven tzn. , že pokud bychom chtěli mít stejně vzorky pneumatik musíme je přehodit - otočit na discích. Dále je nutné prodloužit spojovací tyč - dle použitých dílů nápravy - toto je nutno změřit, aby to vyšlo jako u orig. provedení - velká 6 hranná podložka, podložka, korunková matice a pojistka přes otvor v tyči - pevně dotáhnout. Prodloužení spojovací tyče jsem pro jistotu udělal šikmým řezem, aby svařená plocha byla větší. Prodloužení tyče jsem udělal z kratší, kterou jsem si vybral ze sady k rotavátoru a nepoužíval jsem ji. Tím jsou nutné úpravy hotovy. Pokud se Vám to povede(a mělo by budete příjemné překvapen, jak jízdou, tak zvýšenou tažnou silou). Při změně nastavení západek - kolíků v kolech je nutné přehodit všechny - jak kola najedou na nerovnost některé zůstane ve vzduchu a protáčí se, ale to je pouze o 2 kolíky navíc, proti klasické 2 kolové nápravě. Co se týká změny motoru, tak rozhodně plusem je u 4 taktu celkový projev motoru od stránky výkonové po jednoduchý start a velkou výdrž. Spalování je dokonalejší a spotřeba nižší. Jednou jsem to počítal a při předpokládané životnosti 4 taktu se tento motor zaplatil proti 2 taktu jen rozdílem spotřeby - to bylo někdy v roce 1996-7 a měl jsem k tomu tehdy dost literatury ohledně životnosti a srovnání těchto motorů. U 2 taktu je přednost v kopcovitém terénu při velkých náklonech, ale já používám 4 takt taky v kopcích a nemám s tím problém. U 2 taktu nemusíte sledovat hladinu oleje a lhůty výměny, zase musíte připravovat pohonnou směs.U 4 taktu je trochu náročnější celková údržba(ventily, příp. rozvodový řemen, ten olej - výměny), to se vrátí zmiňovanými přednostmi. Z pohledu výhodnosti je nejlepší takto koupit celou sestavu - tam je možné získat zajímavé slevy, ale Vy potřebujete motor. Vím, že jsem s někým mluvil o převodu v převodovce u 2 taktu jsou vyšší otáčky a tím by Vám to jelo asi pomalu - ale to mě někdo zde doplní přesně, to jsem zatím neřešil. Jestli chcete koupit motor nový je to kolem 20000 a víc, dle typu GCV160-190, další možnost je koupit motor použitý a to třeba i s převodovkou ve stejné ceně a tak se dá koupit i profi GXV 160 - neboli nezmar :)). To je už na Vás, ale já bych si vybral druhou variantu - možná proto, že nemám obavy, že nepoznám závadu na motoru a jeho stav = vhodnost koupě. J.S.
                     
J.S - (10), 26.4.2007 8:27
Tak kola jsem mezi sebou nespojil původním mezikusem, ale použil jsem je z rotavátoru. Tady jsem musel udělat úpravu navařením dosedacích kroužků, jak je to provedeno u orig. 6 hranných dílů nápravy - pro větší pevnost a stabilitu dosedacích ploch proti bočnímu namáhání.  Podle fotek je jasné, že by to nešlo bez těchto úprav - 6 hran je vysunutý pouze na jedné straně, protože z převodovky 6 hran vyčnívá a na něj se nasune 6 hranný díl. Dělal jsem to někdy v roce 1998 a od té doby je to takto složené. Dál jsem nafotil západky - jak je kolo otočené a přístup k nim, konec a zajištění čepu. Dále uchycení motoru Honda(GXV 160) na převodovku DSK 317, je vidět prodloužení řadící páky, které je možné přehodit zpět do původní délky  - zajištěno kontra. Poslední obrázek je naviják na korbě multikáry, bez motorového pohonu, takto se dá použít k tahání, nebo ručnímu pohonu při nutném vyproštění při zapadnutí.
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
                     
host - 234.140 (?), 26.4.2007 9:32

K otackovym rozdielom 2taktu a 4taktu u pohonnych jednotiek Vari by som skusil doplnit: 

V zasade treba riesit dva problemy
 1. diferencia otacok  2T a 4T pohonnych jednotiek
 2. zmena mechanickeho pripojenia pohonnej jednotky na prevodovku

1. Diferencia otacok: riesime vacsinou  problem maximalnych otacok (ktore tiez vacsina pripojnych zariadeni "ocakava"), lebo v pripade pouzitia otacok niekde v strednom pasme si otacky obsluha vyriesi packou plynu. Kedze 2taktne motory Jikov maju maximalne otacky typicky 4800 ot/min a 4taktne motory Honda GCV160 maju maximalne otacky typicky 3600 ot/min, riesime koeficient rozdielu otacok  priblizne 1,33 : 1.  Vyrobca Vari to riesi dvomi samostatnymi podtypmi zakladnych typov prevodoviek a to

DSK316 / DSK316S   a   DSK317 / DSK317S,

kde u modelov doplnenych o pismenko "S" je zmeneny prevodovy pomer pre 4taktny motor. Pre uplnost dodavam, ze specialna prevodovka pre okopavacku sa vyraba(-la) iba  v jednej variante, kvoli v praxi zanedbatelnej diferenciacii otacok.

2. mechanicke pripojenie: je u niektorych starsich typov prevodoviek sice trosku ine, ale ide to lahko prisposobit,  staci kupit za par korun uchytne kolicky ( alebo aj doma vyrobit) pre upevnovacie pruzne spony  pohonnej jednotky Honda.

 Takze uzivatel sa musi sam rozhodnut, ci (=jestli) a do akej miery mu bude vadit rozdiel v otackach u toho-ktoreho pripojneho zariadenia. Niekedy to moze byt aj vyhoda: napr. pouzitie "dvojtaktnej " prevodovky T20 (po vyssie zmienej mechanickej uprave) v kombinacii s relativne plochou krivkou krutiaceho momentu motoru Honda GCV160 ,  dava excelentne vysledky pri orani v  tazkom terene (na spiatocku pri otocenej prevodovke)   alebo rovnaka kombinacia na druhy rychlostny stupen s tazkym rotavatorom  - lepsie vysledky ako s originalnou DSK317S+Honda - vyskusane v praxi. Mozno to niekomu pomoze v rozhodovani.  ___pooh.

                     
host - 168.158 (?), 30.4.2007 21:19
Děkuji oběma pánům,co mi radili.Hodně mi v mém rozhodování pomohli.Už,už to vypadalo na Hondu,ale teď je prý nějaký "nový" český motor,tak ještě prozkoumám tuto možnost,a určitě dám vědět jak a proč jsem se rozhodl.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Robotická sekačka na chalupu3.6.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika