Když se rozhodnete sami opravovat



host - 44.138 (?)
10.5.2009 19:05
To by mě zajímalo v čem pan JS a pan Radek má pravdu? Že by v tom že když někdo při povolení zátky uslyší syknutí, tak je potřeba vyměnit vadný ventilek, nebo že podtlak v nádržce je závada?
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
host - 44.138 (?), 10.5.2009 9:17
Pan JS bod 1) tradiční problém – musíte si to přečíst celé a nevytrhávat doslova slova z kontextu. Ve chvíli kterou výše popisuji tzn. že v nádržce je přetlak slouží ventilek pouze k tomu aby se palivo a přetlak nedostal ven. A nečtěte to záměrně jinak! 2) Zase – v době kterou jsem výše uvedl kdy je v nádržce přetlak se čerpadlo stává zbytečným, protože přetlak výkoněji zajišťuje dodávku paliva než pumpa. A zase nečtěte to tak jak byste si přál aby to bylo napsaný. 3) Píši že ventilek nám slouží k vyrovnání tlaku, když je v nádržce podtlak a ten bývá když se nádržka + PHM schladne. 4) Pokud pilu máte někde od včerejška schladlou a tím vznikne podtlak, je možné že benzin nepoteče, ale stačí jak píši výše odšroubovat/zašroubovat zátku, pilu dát na stůl, tím se PHM rozhýbe a už to funguje. Chce to trochu cviku a nepište zase že to vůbec nefunguje, dělám to už tak léta. 5) Co to tu píšete?, napište ale POPRAVDĚ kolikrát vám už vystřelil ventilek z vaší pile? Co to je za nesmysl na úrovni té vaší příručky? Jak je položená běžně se vyskytující pila je naprosto jedno, jedině že by to byla specialita fi. Gude. Pokud je ventil v pořádku, žádný benzin vytékat nemůže, proto vám píši, že text na obr. je chaotický a vaše znalosti tomu i odpovídají. Že přetlak nahrazuje čerpadlo jste napsal zatím jenom vy. 6) Je to další z chaotických popisů. Mimo provoz to zamezuje přetlaku a v provozu ne? Co to je za hloupost? Mimo provoz tlak klesá a v provozu zase stoupá. I odvětrávací otvory kladou malý odpor, jinak by benzin vytekl ven. Na kolika vašich pilách máte odvětrávací otvory? Další věta pane JS je totální blud. Může být třeba i pod nulou, jakmile pila začne řezat, tlak se vlivem vibrací a zvyšující teploty zvyšuje. Nezapomeňte že i když je třeba 20°C pod nulou tak dáváte i směs podchlazenou! A pokud napíšete že zásadně dáváte i v mrazu teplou směs do pile, tak tam po nalití do zmrzlé pile se teplota rychle srovná, vznikne krátkodobě podtlak, který se ale po zahájení práce rychle změní na přetlak. Samozřejmě při použití správné směsi 7) Systém zkoušky bezinfiltru mne léta nezklamal a to také z toho důvodu že tlak v nádržce se provozem nesnižuje ale zvyšuje! To je právě ta základní chyba na které jste založili svoji klamnou radu a to včetně vás pane JS, protože i vy v základním příspěvku tohoto vlákna píšete o kontrole zda „není v nádržce podtlak“ což nemusí být závada! Copak, pan 21.230 se už uklidnil? Odpověď na váš dotaz – možná vy takové pily vlastníte, ale já se s takovými pilami za několik let ještě nesetkal, pokud nemyslíte pily elektrické. Píšete že já hloupnu lidem hlavy? No tak napsat že když někdo při povolení zátky uslyší syknutí, tak je potřeba vyměnit vadný ventilek bylo už příliš. Dá se něco přejít se zavřeným okem, ale tohle? To není odpověď (jak o sobě píšete) odborníka znalého v daném oboru. A než něco odpovíte, CELÉ si to přečtěte, ať to nemusím zase kopírovat. Díky.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 10.5.2009 12:04

Už sa toľko nehádajte, ten ventilok tam krátka byť musí, bez neho to nefunguje. Ak sú problémy v dodávke paliva, treba ho okrem iných vecí tiež skontrolovať, to je fakt. Spomínam si že na malej pilke som svojho času zapchal ventilok - gumičku, pretože mi presakoval benzín von z nádržky a štvalo ma to. Potom už to bolo OK, nádržka dola zvonku suchá až na to že motor sa po asi 20sek vždy zastavil na nedostatok paliva. Takže to vyriešil až nový gumičkový ventilok. Ročne som spotreboval tak 4ventilky ale to bolo pri každodennej práci. Ak ventilok začal prepúšťať vždy som ho menil, mať pílu potečenú od paliva mi nepripadalo to pravé orechové. Pekný zbytok nedeľe všetkým.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 210.251 (?), 10.5.2009 14:27

Tady to zase vře :-O    Na co tam asi je ten ventilek? Není to náhodou proto, že při větším podtlaku v nádrži membrána nenasaje palovo do karburátoru a motor zdechne? A ventilek tam je proti vzniku podtlaku? ;-) MMCH zkuste si zašejkrovat s benzínem v petflašce - flaška se nenafoukne, ale splaskne - tedy žádný přetlak, ale podtlak ;-)  A jak poznat vadný ventilek? - Při velkém podtlaku a povolení víčka nádrže to zasyčí (podtlak = nasaje dovnitř) - tohle zkušený servisák rozezná od zasyčení ven při přetlaku, nebo od slabého zasyčení při správné funkci ventilku...   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.69 (?), 10.5.2009 14:40
ARB, to je divný že to nejelo. Nenalíval jsi nádržku maximálně plnou, nebo starý benzin? Opravoval jsem také hobby pily, které neměly ventilek a ani žádný odvětrání. V rámci zkušebníhho řezu jsem si prořezal zahradu a šlapala dokud nedošel benzin. Při povolení zátky to pšouklo, dolil benzin a pila jela dokud jsem benzin nevyjel. Závlačku v odvětrání nádržky jsem také viděl mnohokrát, ale to byla nádržka oleje, kde má závlačka za úkol vlivem vibrací stále pročisťovat otvor.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 221.12 (?), 10.5.2009 14:51

 Ak ventil nevidno, neznamená že tam nie je.Nepoznám stroj ktorý by nemal vyriešený podtlak v nádrži /-iach takým či onakým spôsobom.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.69 (?), 10.5.2009 16:17
Ne není tam, opravuji mimo jiné i tyto pile a skutečně tam není, ani nikde v cestě.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 10.5.2009 17:38

Jani má pravdu, stejně tak souhlasím s ARB. P. Radku, doufám, že je to s Vámi v pohodě, neboť máte pravdu samozřejmě také. Zde je totiž těžko možné nějak spekulovat.  Odvzdušňovací ventil jsem zatím našel u všech pil, které jsem měl tu čest opravovat. U Homelitek to byly malé ventilky, u starších pil v zátkách, nebo šroub do nádrže, který držel zároveň tlumič, Dolmar má u novějších řad gumové ventilky, u PS 350/420 je to řešeno pouze pro vzduch průchodným válečkem, a pod. Někdy je přepad ventilu řešen hadičkou do míst, kde to nevadí. Ohledně vystřelených ventilků - u GUDE jsem to neviděl a pouze jsem pro názornost použil jejich popis. Ale u původní řady SD 109  - 115 se občas objevil u nové pily problém, že po natankování tekl po pile benzín. Tak jsem to tenkrát zjišťoval a bylo mi sděleno, že se již chystá náprava, aby ventil nevystřelil při přepravě ve velkém horku. Netrvalo dlouho a ventil byl zajištěn kovovým kroužkem s mezivrstvou molitanu. Přesto to nebylo úplně ono a při naklonění během údržby se občas stalo, že ventil propouštěl Další vylepšení nastalo u nových řad, kdy umístili ventil na stranu startování, tím se zatím nestalo, že by ventil propouštěl. Můžete se podívat, kde ventil je, kdo máte PS - novou řadu, je vidět v mezeře nad uzávěrem nádržky. U starších řad je nahoře nádrže a je stejný - gumový ventil. U všech těchto gumových ventilů je již běžné zajištění a molitan pro odsátí benzínu při teoretickém propouštění ventilu.Tlakově těsné gumové ventily použil Dolmar z důvodu injekčních karburátorů u modelů D 110i, 115i, 6000i, 6800i, kde byl přetlak potřebný pro startovací dávku. Proto se po delším odstavení doporučovalo dotankovat, nebo alespoň otevřít a zavřít zátku, aby se nádrž natlakovala.  Škoda, že zůstaly na nových modelech jen ventily. modely - i startovaly na 1 zátah bez zhasnutí motoru!! Ale obsluha si nepřečetla návod a zatáhla sytič a potom přerušila startování, tím se motor přehltil. A asi proto od tohoto vynikajícího řešení ustoupili.

Příklad starší varianty odvzdušnění
Příklad starší varianty odvzdušnění
Současné odvzdušňovací ventily pil (PS 460 - 7900)
Současné odvzdušňovací ventily pil (PS 460 - 7900)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.138 (?), 10.5.2009 19:05
To by mě zajímalo v čem pan JS a pan Radek má pravdu? Že by v tom že když někdo při povolení zátky uslyší syknutí, tak je potřeba vyměnit vadný ventilek, nebo že podtlak v nádržce je závada?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.69 (?), 10.5.2009 19:20
Dolmary tady nějak lidi nemají, proto tam nevím, ale na jednu pilu si už nevzpomínám co to bylo za pilku, mám dojem že měla horní úchyt, nicméně jistý si nejsem, je to už asi rok. Druhá tu byla nedávno, proto vím dobře že to byl mcculoch mac 130. Tam jsem také žádnou ventilaci nenašel.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.69 (?), 10.5.2009 19:36
Ale nevím to jistě.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika