Jaký motor pro Vari IV GCV160/GCV190



host - 96.23 (?)
13.1.2009 20:17
Dokonce v americké prezentaci jsem viděl motor GSV 160 na sekačkách Honda hrx řady 21x. Existuje mnoho motorů, které se dají takto upravit a použít na stavebnici.Divím se že třeba Vari nepoužívá víc motorů, ale logicky se to dá vysvětlit tím že to mají nařízeno od majitele, kterým je BG Technik.Třeba na Slovensku prodávají technicky totožný stroj u firmy Šupa.A v nabídce motorů nechybí klenoty jako Briggs Intek Pro, Honda GXV nebo dokonce naftový Hatz.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 11.107 (?), 9.1.2009 15:30

Jsem rád, že jsem vás nohl potěšit.Jen pořád nerozumím tomu vašemu slovu "konečně". Já přece nikomu nic nesliboval a ani nedlužím. Vy si mě asi s někým plete! Upozornění na chybu s DSK0316 bylo z pohledu předchozích textů důležié. Jinak já opravdu nemám potřebu zde vystavovat informace a znalosti, za které jsem krutě zaplatil. Není to neochota pomoci, ale většinou se jedná o jednotlivce, kteří chtějí získat informace k danému motoru, aby se do něho poprvé v životě mohli pustit. A protože vím, jak to končí, omezuji se jen na korekci chyb. Až získám dostatek důvodů, že někdo ví co a jak má dělat proč ne. Třeba vám bych byl ochoten ledas co poskytnout, protože vím, jak s tím naložíte. Samozřejmě za předpokladu, že tuto informaci mám, protože nejsem servis Honda a myslím si, že taky nemám vše. Stejně si myslím, že vy by jste odemne nic nechtěl i kdyby jste chtěl. No a teď k tomu, že za daných okolností je GCV 160/190 dobrá volba. Na to se nedá odpovědět jinak než ano, protože jiná alternativa u Vari prostě není. Navíc se k těmto dvěma motorům váží různé setové ceny a tím je to ještě jasnější.Já osobně jim mám za zlé, že motor GXV vyřadili z nabídky a to celkem snadno až mi to i připadá jako záměr i když ta změna rozměrů motoru je asi pravda, ale kdyby se chtělo... však to znáte. Skládat Vari po agregátech jen proto, že chci třeba dvoutakt s DV je finanční sebevražda. Ten kdo potřebuje koupit jen nový motor je na tom líp, ale většina koupí čtyřtakt a po čase jim odejde letitá pojezdová převodovka. Je to skoro pravidlo, kdo koupí motor na letitou Terru-Vari čeká ho prava převodovky. Nechci ostatní strašit a není to nic nákladnédo. Nicméně silnější motor vykoná své.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 76.106 (?), 12.1.2009 18:35

Zdravím, vyměnil jsem vloni dosluhující Terru za GSV 190. Zatím jsem plně spokojený.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 13.1.2009 17:21

Aha takže motor a dovybavený z HD. To chápu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 29.114 (?), 13.1.2009 17:49

Jo motor GSV 190, to už je jiný kafíčko...

Sice klika je uložená do bloku stále, ale v motoru je litinová vložka válce a dvojitý vzduchový filtr.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.23 (?), 13.1.2009 20:17
Dokonce v americké prezentaci jsem viděl motor GSV 160 na sekačkách Honda hrx řady 21x. Existuje mnoho motorů, které se dají takto upravit a použít na stavebnici.Divím se že třeba Vari nepoužívá víc motorů, ale logicky se to dá vysvětlit tím že to mají nařízeno od majitele, kterým je BG Technik.Třeba na Slovensku prodávají technicky totožný stroj u firmy Šupa.A v nabídce motorů nechybí klenoty jako Briggs Intek Pro, Honda GXV nebo dokonce naftový Hatz.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 76.106 (?), 13.1.2009 22:26

Ten Hatz od Šupy by byl na Vari skvělý, kroutící moment jako 190 GCV a spotřeba 0,3l nafty na hodinu jenže cena zhruba padesát tisíc..

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 14.1.2009 18:33

Šupa sice nabízí technicky totožný stroj to ale jen navenek. Jiná slévárna jiná ozubárnaa taky větší poruchovost. Jsou to stejné převodovky co bere Dakr. Nízký výběr v motorech mám Vari za zlé. To jsem už psal. Také si myslím, že by měli mít motor Honda vyšší třídy než hobby. Pak se ale obávám, že by nasadili takovou cenu, že by ho stejně kupovalo jen malé množství lidí a slevou GCV by asi deklarovali, že byl nadceněn. Do toho ale já nevidím to jsou moje pocity. Těm šikovnějším nezbívá, než si motor poskládat jako 76.106. Ti, kdo kupují novou sestavu, žádnou zásadní možnost volby nemají. To vše je o sortimentu. GCV prokázalo, že na Vari stačí a má relativně dostačující životnost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.48 (?), 14.1.2009 18:49
Je to přesně naopak.Převodovky od Dakru jsou nesmrtelné.Dřív je brala firma Vari ale po letech změnila dodavatele.A výroba pokračovala dál.Vznikly deriváty jako Dakr nebo Šupa.Potom co Vari změnilo dodavatele ty převodovky už nevydrží tolik co dřív.Kazí se hlavně vstupní hřídel co jde od spojky do rychlostní skříně.Jinak se jedná o naprosto totožné převodovky.Akorát ty slovenské jsou stavěné podle původního návrhu, tudíž mají výbornou výdrž.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 3.83 (?), 14.1.2009 20:38

Mám zkušenosti s 2taktem Jikov i 4taktem Honda.

Motor Jikov používám od roku 1988-orba, rotavátor,řádkování brambor a jejich vyorávání, sečení trávy prstovou i bezprstovou lištou, tahání vleku do lesa na dřevo... bez závad, pravidelná údržba.Motor Honda GXV 160 jsem koupil cca před 3 lety s bubnovým sečením samson.

Rozdíl spotřeby paliva mezi těmito motory bych tak dramaticky neviděl-4takt pracuje na rozdíl od 2taktu při konstantních otáčkách, zatímco u 2taktu si otáčky jemně regulujete dle okamžité potřeby-to je pro mě největší výhoda. Jakýkoliv výkon 4taktu totiž prostě ve chvíli kdy ho nejvíc potřebujete jednoduše stejně nepřenesete přes kola na zem.Má Honda GXV 160 měla taktéž pravidelný značkový servis a musím konstatovat že v mrazech motor neběžel dobře.Navíc měl pro mě velice nepříjemně vysoké otáčky při chodu na volnoběh.Pokud jsem je nechal snížit, v mrazu pak nestartoval. Při orbě, s rotavátorem a při vyorávání brambor ale táhl královsky.Na sečení už ovšem ve vyšší trávě(0,75m) kdovíjaký výkon neměl, což bylo jistě způsobeno nesmírně výkonově náročným bubnovým sečením s malým záběrem.

Uznávám že celkový komfort je u 4taktu na vyšší úrovni, ovšem po dokonalém odzkoušení obou motorů a zvážení všech pro a proti jsem 4takt prodal a ponechal si svůj prastarý lehce kouřící 2takt.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 37.89 (?), 13.2.2009 13:05

No to je ale velký nesmysl co tu píšete, Převodovka VARI byla ještě za minulého režimu odvezena do Prákovců na Slovensko, kde se po revoluci oprášila výroba na Malotraktory Šupa který je dodávál i Dakru. Kvalita převodovky byla však velmi vzdálená originálni VARI, a to předevěím díky technologii výroby. Dnes již výroba v Prákovcích prakticky nefunguje. Vari má převodovku stále svojí za kterou nese plnou záruku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika