Honda GC160 přes noc na boku. Jak vyčistit?



host - 180.197 (?)
5.9.2009 22:38

Ještě upřesním, že karburátor jsem nijak nerozebíral. Jen jsem celé těleso vyndal a prolil jej benzínem a pak otevřel ventil pro vypuštění karburátoru - z hadičky tekl olej.

Asi by to chtělo vytáhnout a profouknout trysky, ne? A co pumpa benzinu? Nepotřebuje nějak vyčistit? Co ventily?

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 180.197 (?), 5.9.2009 21:14, zobrazeno: 11621x

Dobrý den,

koupil jsem si kultivátor z druhé ruky. Stroj má motor Honda GV160.Majitel chtěl vyfotit štítek, tak stroj položil na bok, udělal fotku a odešel mi ji poslat. Nechal to tak přes noc. Když jsem druhý den přijel, vymontoval svíčku a zatáhl za startér, stříkal z válce olej. Vyčistil jsem výfuk, sundal karburátor a prolil jej benzinem. Vzduchový filtr jsem vypral v technickém benzinu, kryt filtu vytřel. Seskladal jsem to, vyměnil olej a zkusil to nastartovat. Tedy bez filtru (ten byl od benzinu).

Motor sice jede, ale chytá jedině na sytič (a to i když je teplý), navíc mám pocit, že má problém s výkonem.

Prosím poraďte mi, co je ještě nutné vyčistit nebo zda to mám raději předat autorizovanému servisu. Díky.

   
host - 180.197 (?), 5.9.2009 22:38

Ještě upřesním, že karburátor jsem nijak nerozebíral. Jen jsem celé těleso vyndal a prolil jej benzínem a pak otevřel ventil pro vypuštění karburátoru - z hadičky tekl olej.

Asi by to chtělo vytáhnout a profouknout trysky, ne? A co pumpa benzinu? Nepotřebuje nějak vyčistit? Co ventily?

            
L. Radek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (404) - 126.37 (?), 6.9.2009 10:29
Mozna vam pomuze vlakno "Udrzba motoru Honda GCV 160 - 5,5HP". R.
   
host - 116.234 (?), 6.9.2009 12:27

Dobrý den, motor je třeba kompeltrně vyčisti a vyměnit olej. Když potřebuji nějakou takovou radu, obracím se přímo na autorizovany servis. tam mi třeba jen poradí nebo pomohou.

s pozdravem Kvasík

      
host - 180.197 (?), 6.9.2009 20:24

No, to jste mně moc nepomohl. Co znamená "kompletně vyčistit". Vyčistil jsem výfuk, hlavu a prolil karburátor benzinem. Nevymontoval jsem trysky, nerozdělal jsem ventily. Stačí to? Ale jinak máte pravdu - zkusím se zeptat, kolik by to ve značkovém servisu stálo, ale bojím se, že to bude půlce ceny, kterou jsem za stroj dal 

ad tip na vlákno) Díky, to bylo zajímavé čtení. Ale problém se zaplavením hlavy olejem se tam řešil dost okrajově.

         
host - 26.58 (?), 7.9.2009 8:05

Pokud konstatujeme, že motor byl před položením na bok v pořádku a že při prvním protočením po postavení byla demontována svíčka a nedošlo k následnému poškození, pak je problém asi jen v karburátoru a jeho příslušenství. Olej z hlavy dostanete, když motor v předu nadzvednete - vyteče zpět do kartru. V karburátoru mohou být dva problémy. Podle toho, co popisujete může být prasklé nebo chybějící těsnění mezi karburátorem, plechem nebo motorem a motor přisává "falešný" vzduch. Tady bývá nejčastější závada. Jestli je tady vše v pořádku, tak se mohl v karburátoru usadit olej ve vzdušníku, přechodových otvorech a tím zužuje průchod vzduchu. Stačí karburátor rozdělat, vyčistit v benzínu jednotlivé části a vyfoukat stlačeným vzduchem. Některé části procházející benzin za chodu nevyčistí, protože jimi prostě neprochází.

         
host - 128.254 (?), 7.9.2009 8:07

Zdravím, když už Vám motor běží a jenom špatně stertuje a nemá potřebný výkon, je problém pouze v karburátoru. Znovu ho vyndejte a na noc ponořte do benzínu, pak pořádně vyklepte zbytky benzínu a měl by chodit, Při montáži si dejte pozor na usazení táhel od regulátoru otáček ke klapce karburátoru (za klidu motoru musí slabší pružinka držet klapku plynu otevřenou) a taky na funkci sytičové klapky (při poloze páčky plynu na start musí být sytičová klapka uzavřená a při přesunu páčky do polohy max. musí otevřít. Standa.

            
host - 180.197 (?), 9.9.2009 6:15

Děkuji všem za rady, karburátor jsem demontoval a po dohodě se servisem Hondy v ČR jej nechal vyčistit v jejich ultrazvukové čističce - prostě Hi-Tech.

Ještě jednou díky, pro úplnost tohoto vlákna dám pak zprávu, zda to zabralo.

               
host - 180.197 (?), 17.9.2009 18:51

Musím uznat, že přes můj velký despekt má ultrazvuková čistička karburátorů něco do sebe. Servis stál cca 600,- Kč a motor chytá na první ťuk.

Suma sumárum velmi doporučuji, rozhodně té investice nelituji.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?16.7.2025
Péče o jezírko na chtě15.7.2025
NEREZOVÝ BAZÉN15.7.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?15.7.2025
Péče o jezírko na chtě9.7.2025
Péče o jezírko na chtě8.7.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika