Homelite VI XL2 super - seřízení karburátoru



host - 146.244 (?)
13.11.2007 23:02
Naučit se co??? Seřídit pilu? Základ má každý výrobce v manuálu a doseřízení není hop na krávu, už je tele. Každý motor je jiný - jinak vyběhaný, jinak opotřebovaný karb, a podobně. Za paisku mi to udělá servisák a ještě za svou práci ručí.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 90.168 (?), 13.11.2007 15:00, zobrazeno: 25475x

Poradíte někdo jak nastavit karburátor? Jsou tam dva šroubky, větší bez označení (souvisí s dorazem plynu = volnoběh?) Menší je označen H (max. otáčky?) Bohatost směsi se dá nastavit jak?

Start je bez problémů, pila moc nejde za plynem a občas zdechne, přijde mi jakoby uchlastaná. Motor kouří, ale ne moc.. Rád bych to pošteloval, ale nechci to rozvrtat..

 Jinak nechtěl by někdo sesmolit skripta pro pily? Měl bych představu, že by si chytré hlavy mohly sednout dohromady a hodit všechny moudra na papír a přehledně to uspořádat. Lidí co pilám opravdu rozumí je tady na diskuzi dost.. O takovou příručku bych měl určitě zájem. Obsah roztřídit od koupě přes záběh, seřizování až po údržbu a opravy. Spousta věcí je společná pro všechny pily, detaily pro konkrétní polu se dají dohledat. V návodech toho moc neni a hledat to v diskuzích zabere strašně času..Například teď jsem koupil D. PS-500, v návodu ani zmínka o nějakém záběhu (návod jsem pochopil ve smyslu "Seřídit hned na max.otáčky a vesele pílit", což mi moc ideální nepřijde :-o

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 54.33 (?), 13.11.2007 19:21
A není lepší jít do servisu a za 50,- kč si to nechat seřídit???
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 245.61 (?), 13.11.2007 22:21
Nejde o těch 50,- Korun, jde mi spíš o to naučit se to.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 146.244 (?), 13.11.2007 23:02
Naučit se co??? Seřídit pilu? Základ má každý výrobce v manuálu a doseřízení není hop na krávu, už je tele. Každý motor je jiný - jinak vyběhaný, jinak opotřebovaný karb, a podobně. Za paisku mi to udělá servisák a ještě za svou práci ručí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 245.61 (?), 14.11.2007 8:19

Přesně tak, naučit se seřizovat pilu. Servisáci se určitě narodili a už to uměli? Manuál k pile k dispozici nemám, tak se ptám tady. Jinak vzdělání mám strojní, tak to až tak hup na krávu neni.

Tak díky za radu, jdu na metodu pokus-omyl, v nejhorším ochudim a zadřu.

Až budete třeba chtít poradit jak vybrat nebo namazat lyže, tak vás taky odpálkuju do servisu s tim, že to neni jen tak a blablabla...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 1.3 (?), 14.11.2007 8:51
Velký šroub bez označení bude zřejmě doraz volnoběhu (jinak se nejčasěji označuje jako T), L - nízké otáčky, H - vysoké otáčky. Maximální otáčky (H) nedoporučuji seřizovat bez otáčkoměru, protože podle sluchu můžete snadno přestřelit i o 2000/min.  a to by mohl být konec Vaší pilky. Jinak se většinou v návodech k obsluze uvádí, že základní seřízení karburátoru je: zašoubovat šrouby L a H až na doraz (s citem) a pak každý povolit o jednu otáčku, u H dolazení je pak  třeba dělat podle otáčkoměru, L musí být seřízeno tak, aby se pila při přidání plynu z volnoběhu nehltila a plynule akcelerovala, T se seřídí tak, aby pila "nechcípala", ale aby ani zároveň neběžel řetěz. Při seřizování volnoběhu vždy zkouším pilu položit na bok, protože se stává, že při příliš nízkém volnoběhu pila po změně polohy na bok "zdechne" a to je při kácení nebo odvětvování, kdy pilu otáčíte na bok dost blbý. Seřizování volnoběhu provádějte vždy s čistým vzduchovým filtrem, správně napnutým řetězem a se zahřátou pilou. J.P.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 245.61 (?), 14.11.2007 8:59

Díky za  radu (aspoň někdo se našel :-)

Toto je mi jasné. Problém je, že tam jsou jen dva šrouby (není tam L šroub). Karburátor je myslim Walbro (ještě se podívám a zkusim jestli tam neni i přímo typ).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 106.5 (?), 14.11.2007 9:13

Zdravím všechny příznivce motorových pil, tuto pilku používám od r. 1978 a stále je plně funkční. Co se týče seřízení karburátoru, tak předchozí rada odpovídá a mimo to mám k dispozici originální manuál (anglicky) a ne příliš povedený překlad, který byl dodáván spolu s pilou (Tuzex-Motokov). Pokud by byl zájem, mohu oskenovat a zaslat na mail buď celý návod nebo jen pasáž nastavení karburátoru. S pozdravem M Ř, Kralupy nad Vltavou.
Kontakt na mail:mirada@centrum.cz

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 146.244 (?), 14.11.2007 16:27
Zaplať pánbůh, že na lyžích neumím ani stát. :-) XLka měly osazeno víc typů karburátorů. Ty co se k nám vozily přes Tuzex měly jen 4. :-)  Pokud máte karb jen se dvouma šroubama, je to myslím HDC. Tryska max. výkonu je pevně daná a seřizovat lze jen tryska "L" a volnoběh "LA" nebo "LO". Základní nastavení L je 1 otáčka od dorazu. Ostatní doladit podle ucha, otáčkoměru či J.S.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.168 (?), 14.11.2007 21:10

Díky moc za info.

Ano, je to HDC, z roku 1981, jen dva šrouby. Na tělese je vidět příprava pro třetí šroub (nálitek), zleva u toho písmeno H, zprava L. Pak se v tom má někdo vyznat ;-)

VD

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika