Hlava motoru
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 182.227 (?) 1.7.2011 16:57
No jo, hlava děravá.Že se musí ochladit jsem nenapsal.P
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
jardo - Bronzový Zahrádkář (91) - 160.127 (?), 1.7.2011 12:53
To vrúbkovanie bolo nato, aby sa do tých drážok dostal tesniaci tmel. Z rovných plôch by jednoducho vytlačilo. Motory Pionierov nemali žiadne tesnenie, bol to kov na kov, ale bol tam zápich, drážka práve na ten tmel. Predával sa pod názvom Hermetik. Tá vazelína tam podľa mňa zhorí, je možné, že to bude tesniť, ale pri ďalšom rozoberaní to bude zpečené. Ak vazelínu, tak grafitovú. Alebo len samotný práškový grafit. Neviem, či sa to dá kúpiť, ale môžete kľudne rozdrviť tuhu pre penelku kúpenú v papiernictve a zmiešať s vazelínou. Jednoduchšie bude asi kúpiť v Mototechne nejaký tmel ale pre rozoberacie spoje. Kedysi sme používali aj takzvanú hliníkovú vlnu. Bolo to ako skutočná vlna (srst) zvierat, ale bolo to z hliníka, dali sa z toho zmotávať nite. To sa ale používalo hlavne na utesnenie vstrekovacích trysiek naftových motorov v hlave ak už nepomohlo vyžíhanie podložky.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 1.7.2011 13:02
Díky všem za rady.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 1.7.2011 13:17
Je to stará sekačka Rv.1994 typ motoru nevim přesne ale má myslim 3Kw a na štítku je psané TDL(a nějaké číslo to si nepamatuju) a na dalšim štítku je psáno CTR(a taky nějaké čislo)
|
|
 |
|
 |
 |
|
Seldi - (38) - 46.210 (?), 1.7.2011 13:25
Spletl sem se rok výroby je 1999
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 1.7.2011 21:28
Zdravím Michale. Sekačky CG, model TDL pravděpodobně 534, mají motory Briggs - Stratton. Po demontáži ozdobného krytu je na čele černého plechu se startováním nad setrvačníkem (v místě nad svíčkou), sada čísel a případně písmen, ty opište a zajděte do běžného servisu zahradní techniky. Čísla jsou kód motoru a podle něj vám každý slušný servisák dodá originál těsnění. Žádné experimenty nedělejte, už vůbec ne s Hermetikem, který je určen na chlazená místa a nikoliv do vysoké teploty! Pan Jaroslav jej možná dával pod hlavu válce na pionýra, ale bylo to účinné jako kdyby tam dal starou ponožku. Hermetik se dával na boční víka převodovky, případně se jím přemázl těsnící papír mezi kartery motoru. Pod hlavu se dával buďto plíšek, nebo nic a jen se zaškrabala dosedací plocha.
Pro identifikaci motorů B/S je dobrý návod zde.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
jardo - Bronzový Zahrádkář (91) - 160.127 (?), 1.7.2011 22:41
Hermosal Charakteristika výrobku: Tekutý těsnící tmel vysoké přilnavosti. Vzhled a vlastnosti: Hermosal je sirupovitá kapalina tmavě hnědé barvy, rozpustná v lihu. Vzniká kondenzací krezolu a formaldehydu. Tmel po vytvrzení vzdoruje vysokým teplotám, benzínu, olejům a vodě. Technické parametry výrobku jsou uvedeny v podnikové normě PND 31-621-66. Použití: Hermosal se používá v autoprůmyslu a kovoprůmyslu jako těsnicí tmel (např. pro spoje motorových a převodových skříní, potrubí...). Spojované plochy se řádně vyčistí a vytřou do sucha. Nanese se slabá vrstva Hermosalu na obě spojované plochy a po několika minutách se spojí. Vkládá-li se mezi spojované plochy těsnění, natřou se i styčné plochy těsnění. Po bezvadném spojení tmelených míst se spojované části zahřejí na teplotu 80°C až 100°C. Ke zvýšení přilnavosti, odolnosti a těsnosti se může přidat do Hermosalu 10-20 % grafitu nebo suboxidu olova, suříku, klejtu. ..Toto je krátka časť technického listu výrobku Dodnes sa predáva. Ja som už roky nerobil nič kde by som ho potreboval a asi by som aj ja zvolil iný výrobok. Budete sa čudovať, čítal som aj rady, kde Hermosalom, čo je myslím skoro to isté ako Hermetik, lepia brzdové a spojkové obloženia na Babettu, vraj to drží, neskúšal som, lamely som kúpil nové.
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 1.7.2011 23:19
Jaro, je to to samé, Hermetik = Hermosal. Ano, karter má teplotu kolem 80°-100°, takže se zahřeje na... Brzdová obložení, spojková, se opravdu dají nalepit Hermosalem, teplotu spalovacího prostoru však nikdy tyto brzdy nedosáhnou a pokud máte možnost, podívejte se na tu osazenou plošku hlavy Pionýra, má uprostřed drážku a víte proč? Pro zvýšení těsnosti, dvě plochy jsou více než jedna a např motory ČZ 150 Sport (zúčastněné na šestidenní v Krkonoších), měli drážky dvě. Podobně i ČZ 380 Cross. Hermetik by tady prostě shořel. To poptávané těsnění je plech s naneseným specielním vysokoteplotním silikonem. Měděné kroužky jsem místo těsnění pod hlavu dával do motorů Škody 130 RS.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 182.227 (?), 2.7.2011 9:42
Hermetik na těsnění hlavy motoru dobrý nápad není.Mimo jiné hrozí to, že se speče a hlava pak při další demontáži se může rozebírat tak majzlíkem.Právě proto se těsnění hlavy lehce potíralo vazelínou.Když se nepotřelo, někdy po demontáži se pak staré připečené těsnění škrabalo dvě hodiny.P
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|