|
Dakr Proton vs.Vari Agatha
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4, 5 >
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 14.4.2016 21:31
Jenže SVčka jim léta fungovaly, oni k tomu nebyli dotlačeni Hondou, ale emisním předpisem, resp.výjimkou, která skončila, takže už museli začít modernizovat. Ale i nové motory jim fungují a velice dobře. Podívejte se třeba na Instart, je to velmi zajímavé řešení. Ale tím nechci shazovat Hondu, mají výborné motory.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 15.4.2016 7:38
Je to trochu nadsazené - připadne mi to jako pěkně napsaný PR článek. Je pravda, že Honda excelovala rozvodem OHC u sekaček a jiných strojů (do jejich křoviňákovýho miničtyřtaktu GX35 jsem se přiznám obrazně řečeno,,zabouchnul", je úžasný) a i dneska má uživateli stále co nabídnout. Všechno má svoje ale. Přestali vyrábět motor o kubatuře 135 ccm, což pro ně byla vstupní kategorie a k tomu jim Briggs natolik šlape na paty, že je v nabídce předstihnul - pro zahradní techniku mají tolik motorů v tolika kubaturách (125,140,150,160,190 a 223 ccm), že tohle tempo nedá nikdo. Evidentně měli v šuplíku trumf a ten teď vytáhli na svět. Krom objemu 190 ccm, kde původního Inteka OHV,,faceliftovali" na řadu 800 a tím vzniknul nový základ pro ještě lepší motor, úplně obměnili u malých motorů nabídku. Třeba na model 950 series, který se používá v náročnějších aplikacích (modulární nosiče nářadí, ridery, bubnové sekačky), dodnes nikdo nezkonstruoval adekvátní konkurenceschopný typ motoru tak, aby to,,devítikilu" uřízlo prodejní koláč. A to je jen část pravdy. Víc to rozvádět nechci, odbočoval bych od tématu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 15.4.2016 16:12
Pokud to vezmu ryze z technického hlediska, pak je na prvním místě XP-200. Má litinovou vložku válce, ložisko pod setrvačníkem, kovanou vačkovou hřídel a vysoký zdvihový objem 196 ccm. Takový motor bude pracovat při sečení vysoké trávy s větší lehkostí, protože lépe využije svůj točivý moment. A podle toho bude také vypadat i spotřeba. Motor nemá sytič, ale balonkový nastřikovač, najdete tu i uzávěr přívodu paliva.
Honda má unikátní rozvod OHC řemínkem v oleji, objem 160 ccm, motor je konstruován konstrukčním přístupem,,uniblock", kdy hlava motoru, válec a 1/2 skříně motoru je vyrobena z jednoho kusu slitiny. Válec je povrchově upraven nikasilem. Karburace je vybavena mechanickým sytičem a nechybí uzávěr přívodu paliva. Musím upozornit i na to, že Hondy nemají rády laciný benzín támhle někde z JZD, nejlíp jim chutná V-Power a podobná prémiová paliva se sníženým obsahem biosložky.
Agatha letos dostala nový Briggs 675 EXi - je to už poslední generace s rozvodem OHV a automatickým sytičem (ready start), objemá válce je 160 ccm. Jako jediný motor v nabídce pro Agathu má zdvojený vzduchový filtr (dual clean) - na papírové vložce je ještě molitanový předfiltr. Motoru nechybí komfortní tlumič výfuku pro snížení hlučnosti.
Je to vcelku jedno, jaký motor na Agátu, každý má něco, kvůli čemu je něčím zajímavý. Volba je tak prakticky na uživateli.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4, 5 >
|
|
|
|
|
|
|