Briggs Stratton 675 - nejde do otáček
|
|
 |
 |
host - 211.170 (?) 27.11.2013 11:31
Můžu se ještě zeptat, v jaké poloze má být páka sytiče při studeném motoru? Má být blíže k ventilátoru (tj. blíže k obsluze sekačky) nebo dále od ventilátoru (to směrem před sekačku)?
Myslím, že by mělo být možné vyzkoušet bimetalový sytič ohřátím horkovzdušnou pistolí, po ohřátí např. na 50°C by už páka měla někam cestovat.
Po pohybu pákou plynu na ovládací rukojeti dochází k předpínání pružiny, v tom problém není. Motor jsem zkoušel jenom studený, takže třeba by mohla být chyba v sytiči. I když třeba u motorové pily se používá sytič pouze ke stratování studeného motoru, pak je možné ho vypnout, když se řeže "pod plným plynem".
Petr Filipi
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 211.170 (?), 24.11.2013 15:32, zobrazeno: 21666x
Dobrý den všem.
Před pár lety jsem koupil sekačku Alko 520BRV s motorem BS675 a letos, při posledním sekání před zimou, jsem zjistil, že sekačka nějak špatně jde do otáček, "chcípá", prostě to není ono. Tak jsem ji cvičně rozebral, ale nic zásadního jsem nenanšel. Filtr je původní, ale bez něho to taky nebylo ono. Nicméně filtr i svíčku koupím novou. Benzín mám taky starší, ale myslím si, že tím to taky nebude.
V motoru jsou de facto tři systémy regulace "plynu", a to samotná plynová páka, pak sytič (bimetal spolu s pákou u setrvačníku) a asi zátěžový regulátor. Myslím, že všechny tři systémy fungují jak mají. Když s nimi zahýbu ručně, tak se otáčky zvyšují bez problémů. Jediné co jsem nečistil je karburátor.
Nemáte někdo zkušenosti se seřízením a opravou podobné závady?
Děkuji za odpovědi.
Petr Filipi
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 192.242 (?), 24.11.2013 17:13
Dobrý den. Bolo by dobré, než začnete experimentovat, vyliat starý benzín a dat čerstvý, nemožete vediet aký starý ten benzín skutočne je. V palivovej nádrži sa benzín znehodnocuje rýchlejšie ako v nádržiach, naviše sa odparuju lahké uhlovodíkové frakcie a ostávaju tažšie, ktoré sa tažšie rozprašuju v difuzore, taktiež maju tažšiu zápalnost.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 136.63 (?), 25.11.2013 17:30
Zdravím Petře, určitě se zde najdou zkušení odborníci, ale proč Ti neporadí? Je to prosté, taková závada může mít spoustu příčin a nikomu se nechce do spisování několika stránek. Zkontroluj, zda se po nastartování otevře klapka sytiče. Zkontroluj, zda je za klidu naplno otevřená klapka akcelerátoru. Stáří benzínu neřeš, tyto motory fungují i na rok starý benzín. Standa.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 211.170 (?), 26.11.2013 21:35
Pánové, i tak děkuji.
Je mi jasné že dávat rady na můj krátký příspěvek je jako věštit z křišťálové koule. Spíše mi šlo o to, kdyby tyto motory měly nějakou typickou vadu, která se takhle projevuje. Abych nerozdělával zbytečně karburátor, když je třeba mnohem pravděpodobnější, že je vadný bimetalový sytič. Nebo tak nějak.
Petr Filipi
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 211.170 (?), 27.11.2013 11:31
Můžu se ještě zeptat, v jaké poloze má být páka sytiče při studeném motoru? Má být blíže k ventilátoru (tj. blíže k obsluze sekačky) nebo dále od ventilátoru (to směrem před sekačku)?
Myslím, že by mělo být možné vyzkoušet bimetalový sytič ohřátím horkovzdušnou pistolí, po ohřátí např. na 50°C by už páka měla někam cestovat.
Po pohybu pákou plynu na ovládací rukojeti dochází k předpínání pružiny, v tom problém není. Motor jsem zkoušel jenom studený, takže třeba by mohla být chyba v sytiči. I když třeba u motorové pily se používá sytič pouze ke stratování studeného motoru, pak je možné ho vypnout, když se řeže "pod plným plynem".
Petr Filipi
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|