Sběr JD je u nejlevnějších modelů (které s komfortem a celkovou filozofií JD nemají nic společného mimo barvy) řešen buď běžně centrálním výhozovým tunelem do centrálního koše, nebo bočním "chobotem" do 2 či 3 menších košů zavěšených za sedadlem. Ty koše jsou skvělé na vysypání trávy ručně i do výšky kam potřebujete(nebo třeba mezi řádky brambor jako mulč),ale trávu do nich dostanete jen na "fotbalovém hřišti" a za sucha.
Dražší modely mají boční výhoz do těch samých košů, ovšem poháněný dmychadlem na boku žacího ústrojí. To je velice hlučné a bere výkon motoru. Navíc děsně překáží, jste s ním moc široký a na straně dmychadla se nedá sekat "ke kraji".
No a X300R je turbína umístěná centrálně před výhozovým tunelem a ke kontaktu s trávou dochází.Tím se zalepuje mokrou trávou a navíc je hlučná.Jinak je to dobrý stroj.
Prostě JD je dokonalý na americký způsob údržby trávníku - mulčování. Jenže velice časté mulčování.Do naší zahrady se šťavnatou trávou a spadanými kvanty podzimního vlhkého listí je k ničemu a je to fakt škoda.To samé platí pro Husqvarnu (taky je kompletována v USA) -pohodlný komfortní stroj, sběr žádný zázrak.
Na nastavení mulčování u Hondy se vykašlete, mulčování není z dlouhodobého hlediska pro normální zahradu žádná výhra. I když uznávám, že některé své pozemky taky mulčuji, jsou ale téměř trvale podmáčené a tam se to ztratí.Jinak v tom nevidím po pár letech pokusů nic pozitivního. Všimněte si, že američani mají stroje určené k mulčování konstruované jinak, než si středoevropan myslí. Sekačky i traktory mají výhoz trávy do boku žacího ústrojí.Pokud tento výhoz uzavřete, šťavnatá tráva se jen nalepí na vnitřek žacího skeletu a pak občas po kusech odpadne.Když Vám tráva přeroste a Vy si myslíte, že budete mulčovat, mele se v žacím ústrojí velká dávka najednou a motor to přestane stíhat. Děsně namáháte celý stroj a ten půjde brzy do kytek. To už je lepší(pokud nechcete trávu sbírat) tu Hondu (nebo něco se zadním výhozem) osadit deflektorem a trávu foukat za sebe bez koše.