Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:Mě to vychází podle objemu olejové skříně =( v podstatě objem válce výška hladiny, průměr, 3,14), že v klidu klika musí být ponořená v oleji asi po spodní hranu ojnice. Při běhu motoru je olej rozstříkán na mlhu a dostane se také do kanálků a hlavy a tím jej ubyde, další rozstřik oleje zajišťuje regulátor. Můj názor je, že za běhu motoru při správném množství oleje v motoru olej nemůže brzdit klikovku, protože je ho tam na to v danou chvíli málo. Při správné výměně oleje - vypustit olej teplý a úplně a doplnit a zkontrolovat dle měrky množství, je výška hladiny v motoru pro běžného uživatele bezpředmětná. To za nás udělal a vyřešil výrobce. Tím nechci shodit tuto debatu, ale tato informace je pro ty, kteří mají tyto stroje, jako nezbytné pomocníky a přitom jim motory moc neříkají, aby neměli zbytečné obavy.