O jakou magnolii jde?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 234.111 (?), 9.10.2011 16:42, zobrazeno: 7923x
Včera jsem na veletrhu zakoupila magnolii, ale paní mi jen sdělila, že bude růžová. Nepoznáte někdo o jaký druh jde, jak bude vysoký, keř či strom? Jak moc vyroste? Opravdu moc děkuji za odpovědi.
Nováková
|
|
 |
|
 |
 |
|
Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář (1579) - 166.4 (?), 9.10.2011 17:21
Magnolie je rostlina, která poroste na zahradě desítky let. Možná by bývalo vhodnější věnovat jejímu výběru větší péči...
O jaký kultivar či druh se jedná se pozná asi až podle květu.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 194.56 (?), 9.10.2011 17:45
Mě je jedno o jaký druh jde, já bych to jen chtěla vědět ze zajímavosti, magnolii jsem vždy chtěla, jen by mě zajímalo, jestli půjde do výšky jako strom nebo do keře. Děkuji
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 234.111 (?), 9.10.2011 17:59
Každá magnolie je krásná, proto mi to opravdu je jedno. Mám prázdnou zahradu a potřebuji ji zaplnit. Nezlobte se za to na mě, ale jsem začátečník, a to, že bude mít krásný růžový květy, je pro mě to hlavní...
|
|
 |
|
 |
 |
|
Josef. - Diamantový Zahrádkář (2694) - 225.240 (?), 9.10.2011 18:19
Opravdu je těžké, určit druh a odrůdu. Vezmeme-li to vylučovací a pravděpodobnostní metodou, můžeme vyloučit šácholan hvězdokvětý (M.stellata) a š. kobus (M. kobus). Rovněž stálezelený šácholan velkokvětý (M. grandiflora) to s jistotou není. Myslím, že se nejedná ani o velké stromovité šácholany přišpičatělý a obnažený (M. acuminata a M. denudata). Podle listů to nebude ani š. Sieboldův (M. sieboldii). Zbývá sice moc dalších druhů a ještě mnohem více odrůd, ale nejpěstovanějším šácholanem i tak zůstává šácholan Soulangeův (Magnolia soulangeana), případně š. liliokvětý (M. liliiflora) a jejich odrůdy.