Borovice Pinie žloutnutí

host - 248.138 (?)
9.10.2025 21:08

Nevím, horní novější větvičky od kmínku nehnědnou, spíš bych řekla, že hnědnou jen přirozeně ty staré - ale s pinií zkušenost nemám...                Lída

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 147.66 (?), 9.10.2025 19:00, zobrazeno: 98x

Dobrý den, jsem pěstitel amatér, před 3 lety jsem si přivezl z Itálie semena Borovice Pinie, podařilo se mi je vypěstovat a mám nyní 3 letou borovici, která však začala žloutnout u kmene a kořené větví. Smutnice doma nemáme, vláha zeminy je snad v pořádku. Nevíte zda se jedná o přirození žloutnutí starých jehlic, nebo borovici něco trápí?;) Děkuji Honza

Borovice Pinie
Borovice Pinie

host - 114.112 (?), 9.10.2025 20:22

Delší pěstování borovic v nádobách má své rizika. Sucho, nebo naopak přemokření, vyčerpaná půda atd.

Na můj vkus máte dost velkou nádobu. Může být, ale velký květináč se může lehce přemokřit. Když má jehličnan nádobu přiměřenou, přelití květináče rostlina zvládne, protože přebytečnou vodu dokáže tzv. vypařit. Ovšem jestli je květináč jednou tak velký, je nadbytečné množství vody k vypaření taktéž jednou tolik pro stejnou rostlinu. Tady může být problém.

Ovšem podle stavu bych spíše tipoval vyčerpanou půdu. Přihnojit dobrým hnojivem. Sehnal bych Osmocote a klidně přihnojil i teď.

Jehličnany přirozeně jehličí shazují. Nevím, jak se chová Pinie ale podle mě padá dost, tak moc by padat nemusela.

host - 248.138 (?), 9.10.2025 21:08

Nevím, horní novější větvičky od kmínku nehnědnou, spíš bych řekla, že hnědnou jen přirozeně ty staré - ale s pinií zkušenost nemám...                Lída

host - 121.68 (?), 10.10.2025 7:31