Očkování jinak



J.f.K - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (322) - 244.2 (?)
9.7.2015 12:37

Příroda je mocná čarodějka a pokud chce, tak přiroste i březový koště na borovou násadu.

T řez můžete dělat tak či onak, ono je to vcelku jedno, najdete i obrázky s řezem do kříže. Stejně tak u Forketa je jedno, jestli řežete jazýček zhora nebo zdola. Výhodou častěji používaných postupů je, že pokud se Vám během zavazování vysmekne úvazek z prstů, očko se neuvolní a neupadne na zem. Počká než si pásku srovnáte v prstech a uvážete na další pokus.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 15.90 (?), 9.7.2015 12:28, zobrazeno: 3407x

Srdečný pozdrav všem, kdož se zde dělí o své zkušenosti.
Jsem víceméně pravidelným čtenářem těchto rubrik avšak dosud jsem neměl proč zde přispívat(až na jeden dotaz).
Ač zemědělsky zaměřený, v ovocnářství, potažmo ve štěpování jsem laik. Nicméně předloni ("na stará kolena") jsem
zkusil roubovat jabloně a třešně, a byl jsem nadšen, že jsem byl úspěšný zhruba z 25%.
letos jsem (na Valašsku, 400 m.n.m, první půle dubna, třešňový 4 letý semenáč, za kůru, ze stromu na strom) zkusil naroubovat třešeň chrupku, kterou jsem potřeboval a pro kontrolu Karešovu, kterou jsem až tak nemusel mít.
Překvapilo mě, že při stejném postupu, na stejné podnoži, ve stejnou dobu se ujaly oba rouby Karešovy a ani jeden ze dvou roubů Chrupky. Může být příčina v afinitě nebo spíše v tom že roub chrupky v této době pro roubování ze stromu na strom nebyl v tom správném stavu? prosím o radu či tip.
    Mám však ještě něco na srdci. Letos jsem se rozhodl očkovat ve druhé půli srpna jabloně, meruňku a renklódu. Ještě jsem to nedělal a odměnou mi bude, pokud se uchytí aspoň něco. Chtěl bych však vyzkoušet něco, co jsem nikde neviděl.