Nemocná jabloň - nějaký škůdce v kmenu

host - 135.2 (?)
11.3.2011 19:30

No já si neuvědomila, že ji máte ve stěně... Jedině odstranit tu špatnou kůru a zatřít balzámem na stromy, ale asi to moc nepomůže. Pokud byste ji chtěli nahradit novou, musíte v tom místě vyměnit zeminu, jabloně po jabloních se nemají sázet z důvodu "půdní únavy". A vzrostlejší jabloň do stěny opravdu nekoupíte, ta se musí vypěstovat na té drátěnce...            Lída

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 155.37 (?), 11.3.2011 17:43, zobrazeno: 6710x

Dobrý den, jsem zahrádkářský laik. Koupili jsme dům se zahradou, kde je řada jabloní, natahaných na drátech. Nyní po zimě jsem zjistila, že jedna (letní) jabloň má rozežrený spodek kmene až do kořenů nějakou potvorou, dřevo je narezlé a dá se odloupat rukou. Vzala jsem motyku a odkopala co se dalo, ale půlka kořenů a kmenů je fuč. Co s tím? Má to smysl zachrańovat? Trošku se i kýve, takže kořeny jsou asi nemocné taky. Má ale chutná jablíčka a máme ji tam i tak trošku na ozdobu, kdyby přišla pryč, byla by to škoda i z estetického hlediska, určitě už tam pár let stojí, tak 10 určitě.

host - 135.2 (?), 11.3.2011 18:05

Pořídit novou, prodávají i vzrostlé okrasné stromy. Než na někoho spadne... L.

host - 155.37 (?), 11.3.2011 18:09

No ona nespadne, je navázaná do šířky na drátech, to asi právě bude problém koupit vzrostlou :-).

host - 135.2 (?), 11.3.2011 19:30

No já si neuvědomila, že ji máte ve stěně... Jedině odstranit tu špatnou kůru a zatřít balzámem na stromy, ale asi to moc nepomůže. Pokud byste ji chtěli nahradit novou, musíte v tom místě vyměnit zeminu, jabloně po jabloních se nemají sázet z důvodu "půdní únavy". A vzrostlejší jabloň do stěny opravdu nekoupíte, ta se musí vypěstovat na té drátěnce...            Lída

host - 135.2 (?), 11.3.2011 19:33