Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Ač stár, jsem hruškový začátečník. Mám jen starou Madame Verte (a nějaké špičáky) a chtěl bych hrušky pro sebe na jídlo co možná nejdéle (nejlíp půl roku a hned) a ne jen kopici zimních na vánoce ob rok. Tak co zbývá, pokusničit (snad ne ničit) k povznesení využití postarší madam.
Letos jsem starý strom trochu prořezal a vrouboval první rouby. A hned problém, asi bodruška. Vrcholy výhonů se svěsily v polovině a uschly. No, pak zase zdola obrazily. Zkouším vidět to lepší, aspoň se rozvětvily. Rány se hojí pěkně. (ale stejně, loni mi první hruškové rouby taky moc nerostly, cca 20 cm, až letos se polepšily k metru) Terminál, tam je problém. Je vysoko. Tam jen zkrátit (a nedrbat). Budou mít zimní hrušky sluníčko nejblíž.
Můj „výběr“ přiroubovávaných odrůd (správněji, co dobří lidé dali): mám jednu velmi ranou odrůdu, plánuji Negevicovu (nostalgie na knedlíky), dál mám Charneuskou a Boscovu (ale je mi divné, že je u nás ve 450 m/m dobrá). Nemám obsazený konec prázdnin. Mladé stromečky Clappovy (Faworytka) a Solanky u sousedů sice jsou, ale právě pro vzrůstnost si na ně nějak netroufám. A tak případně ještě něco srpnového, co bych sehnal. 
Také jsem si vyhlédnul pěknou pláňku (že bych pak špičáky rozdal). Průměr kmínku tak 7 cm. Nevím, ale jestli ty tuny země přeházím, budu na vzrůstnost a umístění odrůd hledět jak píšete. JG

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 20 a číslo 13.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz