Sázení malin

host - 0.10 (?)
28.7.2010 9:55

Děkuji moc za radu, odrůda je myslím Rubín, ale sám soused si není jistý, že prý je má už dlouho  Také doufám, že to nebude džungle, ale pořád si říkám, že v nejhorším případě prostě provedu na podzim radikální řez (tedy až se to trošku pomnoží) a bude hotovo .Myslím, že pravým zahrádkářům se teď ježí vlasy na hlavě hrůzou, ale já jsem absolutní začátečník a tak je to spíš takový pokus - omyl

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 0.10 (?), 27.7.2010 8:48, zobrazeno: 41953x

Dobrý den, velmi by mne zajímalo, jak a kdy se sází maliny. Mám domluvené, že si mohu kdykoliv od sousedy odkopnout několik čerstvých prutů. Tak jen jestli mohu už teď a dát je hned do země, jestli tu zem nějak připravit - pohnojit a pod. A pak jaké je pro ně ideální místo - přímé slunce, polostín? A také jak daleko od sebe, jakou máte zkušenost s rozrůstáním - mám malého synka, takže bych chtěla zakopnout větší množství prutů aby už příští rok mohl trhat a baštit. Místa tam mám dost, chtěla bych 2 záhonky o délce cca 15 metrů/1 záhonek. Děkuji za jakoukoliv radu. E.

host - 146.135 (?), 28.7.2010 2:23

Maliny se vysazují na podzim, na slunné místo.V polostínu méně rodí. Půda by měla být hluboko zrytá, může být vyhnojená uleželým hnojem, ale lepší je kvalitní kompostová zemina. Pokud z toho nic nemáte, tak můžete zeminu promíchat s granulovaným hnojem. PH by mělo být neutrální. Neuvedla jste šíři záhonu, takže pokud chcete mít záhon brzo zarostlý, tak saďte asi 50x50 cm. Jinak se sadí řady od sebe asi 2 metry a v řadě asi 60cm. Záleží na odrůdě, některé více odnožují, jiné méně. Musíte ale počítat s tím, že při husté výsadbě můžete z toho mít džungli. Víte aspoň název odrůdy, podle toho by se dala určit vzálenost výsadby. Rozhodnutí jak sadit nechám na vašem uvážení.  Péťa

host - 0.10 (?), 28.7.2010 9:55