plíseň na jahodách



host - 113.187 (?) 
2.6.2007 13:52, zobrazeno: 14097x
Pěstuji jahody Elsanta na černé textilní folii, jak mi bylo porazeno, mají krásné velké a sladké plody, často ale špička uhnívá, čím to je a jak se toho zbavit? Poradí někdo? Moc děkuji, jsem totiž pěstitel začátečník:-) slamenka
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 99.84 (?), 2.6.2007 16:41
Jinou, na plíseň odolnou odrůdou.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
jekyll - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (498), 2.6.2007 19:02
Elsanta je označovaná ako odroda odolná proti hnilobe plodov, ale je náchylná k hnilobe koreňového krčku.

V prípade hniloby plodov - "šedá plieseň":
Rovral, (Euparen,Multi, Ronilan, Pomasol, Mythos)
1. postrek na začiatku kvetov
2. postrek za 7 dní
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 191.35 (?), 2.6.2007 20:38
Elsanta, pokud má vhodné podmínky /a to je sázka do loterie/, tak je výborná. Mně se neosvědčila vůbec. Výborně se jeví Kent. Ten se s ní nedá srovnávat. Proti plísni šedé se už nesmí používat Euparen multi, jeden půdní metabolit se při úpravě vody ozonizováním mění na kancerogen. Totéž platí pro Hattrick. Dá se použít Teldor, Mythos, Rovral. Musí se stříkat na začátku květu /dle návodu/. Infekce probíhá totiž hlavně jen v období květu a projeví se až při zrání.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
jekyll - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (498), 2.6.2007 21:38
Euparen a Hattrick má zrušenú registráciu a nemal by sa predávať. Na to som pozabudol.
Elsanta má nižší vzrast, takže na rozdiel od iných odrod stačí spon 30x70cm. To je doležité, aby rastlinky rýchlejšie osychali po rannej rose. Čím rýchlejšie oschnú, tým menej nahnívajú. Hlavné pre jahody je "slnko a luft".