množství výhonů jahodníků
|
|
|
|
|
 |
 |
|
bambula - (2) - 64.90 (?), 29.10.2008 13:18, zobrazeno: 11475x
Dobrý den jsem začátečník, prosím poraďte mi.Mám jahodníky druhým rokem, krásné velké listy, jahod ale moc nebylo.Celý rok poctivě dle návodu přihnojuji Kristalon Jahoda, a teď na podzim vyrostlo na každém jahodníku ohromné množství výhonů je jich tolik, že je problém je všechny odstranit.Kde jsem uďelala chybu? podotýkám, že název odrudy si nepamatuji a z jahodového záhonu se mi stává džungle. Moc děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 67.226 (?), 29.10.2008 18:25
...já myslím, že není třeba hledat svoji chybu. Chybou je, že nevíte název odrůdy, tady doporučuji zapisovat si to, co na zahradě pěstuji z mnoha různých důvodů. Například k těm dobrým odrůdám čehokoliv se budete ráda vracet, ty které nezískají vaši oblibu příště vynecháte.
Vitalita odnožování jahodníku je především daná odrůdou. Takže se smiřte s tím, že ta vaše odnožuje velmi bujně a doporučuji ještě teď vyčistit záhod od všech odnoží. Podobně je to i s úrodností, tady ještě záleží i na tom, zda je rok jahodový či nikoliv.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
bambula - (2) - 64.90 (?), 29.10.2008 18:41
já už si je namnožila, ale letos sem byla chytřejší a zasadila jsem si je do černé textilie, děkuji vám moc za rady, už se těším na příští rok
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 161.138 (?), 30.10.2008 0:23
Dovolil bych si připomenout, že zvýšené odnožování jste asi podpořila tou kvalitní výživou pomocí krystalonu. Dále, že některé odrůdy odnožují silněji a některé méně. Na př. ze stáleplodící "Lidky" vymámíte odnože jedině když vyštípáte květy. A potom ještě ty kvalitně živené jahodníky nejvíce budou plodit i odnožovat druhým rokem. Později odnoží ubývá, ale přibývá škůdců a chorob. Proto nedoporučuju pěstovat jahodníky na jednom místě déle, než tři sklizně.