Řez broskve



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                  
Lubomír - (2) - 57.8 (?) 
11.11.2020 6:35

Lído děkuji Vám za cenné rady.Stromek byl ve vodě skoro 24 hodin, kořínky jsem zastřihl.

Luboš

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 237.80 (?), 18.3.2021 16:04
Dobrý den, Jsem laik zacatecnik a prosil bych o radu. Loni na jaře jsem vysadil broskvoň a během loňska jsem pouze zkracoval větvičky tak o třetinu koncem léta. Tato broskvoň bude nejspíš potřebovat letos jarní řez, mohl by mi nějaký odborník poradit jak správně provést řež (viz) foto abych stromku spíše neublížil než pomohl? Nejlepší by bylo přímo na foto vyznačit jak provést řezy. Co jsem se dočetl tak bude dobře tento řež provést jakmile stromek půjde do květu. Jelikož je letos ještě dost chladný březen nejspíš s řezem počkám až se trochu oteplí a stromek vykvete, je to tak správně? Děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 91.196 (?), 19.3.2021 7:28

Vtomto případě bych šel hodně zpět-stromek seřízl v úrovni prostředního provázku. Vyměnil hrubý hranol za kůl s kulatým profilem, hladkým povrchem, uvázal na osmičku a lep neaplikoval na holý kmínek... Termín zákroku klidně v příštím, slunečném, teplejším týdnu-i postřik proti kadeřavosti.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Mičurin II - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1609) - 165.146 (?), 19.3.2021 13:23

Zdravíčko pane 237.80.Chybí nám údaj v jaké lokalitě broskvičku pěstujete.Stromek pěkně obrůstá a máte dvě možnosti.

Teplá a slunná poloha: Řez na štíhlé vřeteno. Znázornění střihu obr.1.Podotýkám, broskvoň jsem takto nikdy nezapěstovával ale od jabloní se to nebude moc lišit.Hrubé znázornění střihu a samozřejmě vyvázání ponechaných letorostů do vodorovnější polohy a zřejmě i kratší střih po vyvázání tak aby bylo docíleno profilu smrku.