Nechci komentovat kvalitu prodávané sadby, za tu většinou zásilkové obchody mohou jen částečně, protože sazenice a stromky jen přeposílají. Zaměřil jsem se na údaje v nabídce na netu. Namátkou zahradnictví Kruh (ale je jich takových víc) a jeho nabídka ovocných stromků. Je skutečně bohatá. Ale...
Že jsou některé odrůdy (např. Šampion) uvedeny v kategorii podzimnní i zimní, nevadí. Ostatně někde zrají dřív, jinde později.
Že obrázky neodpovídají skutečnosti, taky nevadí. Chápu je jen jako ilustrační.
Že k různým odrůdám je přiřazena stejná fotka, to už trochu zavání pohrdáním zákazníkem (Zelená renklóda, Oulinská). Ale budiž.
Že jsou popisovány zcela postradatelné informace jako že je odrůda oblíbená, plodná a zbytečné údaje o opylovači, budiž, že ale chybí zcela zásadní informace o tvaru, vzrůstnosti a podnoži, to nelze odpustit. Rozdíl mezi Kardinálem na semenáči a Idaredem na M9 je tak velký, že bez znalosti těchto údajů je zboží nekoupitelné. Je to podobné, jako by nám prodejce auta tajil, jaký má motor a zda jde o osobní či náklaďák.
Nevím, možná by nebylo na škodu, krom IT specialisty a PR manažera angažovat i někoho, kdo prodávanému zboží rozumí.