střih mladé švestky - konkrétně



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
   
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 175.250 (?) 
4.4.2009 21:12

Zde jsem něco přefotil amatérsky abych poukázal na chyby v řezu. Na obr. A je vlevo ponechaný stromek bez řezu a jak reaguje je vidět vpravo. Dolní obrost zaostal a nově a výše si zakládá korunu. Na obr. B stejný stromek správně zařezaný a jeho správný obrost později (vpravo). Na obr. C je vidět, že se větvě nejenom řežou ale i odklánějí nebo přiklánějí aby se dosáhlo rovnováhy v přírůstcích a šetřil se stromek. Na obr. D, tzv. výměna terminálu za lépe se perspektívně vyvíjející. Obr. E  - klasika, termiálu pomůžeme narovnat. Na obr. F. Z tohoto by nikdy nebyl dobrý strom a proto se to napraví novým založením koruny. G, H, volba nového terminálu.

Některé způsoby založení a opravy korunky
Některé způsoby založení a opravy korunky
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
      
host - 235.249 (?), 4.4.2009 21:35

Takhle že roste strom bez řezu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
jekyll - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (498) - 214.25 (?), 13.4.2009 18:00

Prehľadnú schému na rez kotlovej koruny švestky nájdete aj v tejto maďarskej učebnici:

http://www.tankonyvtar.hu/mezogazdasag/integralt-080904-199

(k popisu obrázku: telepítés=výsadba, év=rok, tavasz=jar, nyár=leto, v 4.alebo 5.roku sa vysekne stred koruny).

fytotechnika švestky - kotlovitá koruna
fytotechnika švestky - kotlovitá koruna
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Děda Hary - (21) - 99.41 (?), 23.8.2011 0:26

Po x letech se mi vyplnila moje představa o pěstování korunky švestek Steanlaey.Okolojdoucí mé zahrady říkali že jsem stromkovrah.Teťkom se zastavuji a říkají.Děda Hary je dobrý ale já se cením na chvalitebný až výborný sami posuďte pár snímku tady uvedu.