Měl jsem dva elektrické a nyní mám benzínový. První elektrický odešel po 3 letech. Popraskala sací trubka a spálil se motor. Druhý elektrický jsem dal příbuznému po 4 letech. Přitom se mi téměř každý rok upálil nějaký drát, který nevydržel zatížení 2,4 kW. Každý měl drcení, ale bylo dosti nepraktické. Drtila plastová vrtule, která měla uprostřed vybrání a ostré hrany. Jenže při vysávání vlhčího listí, kterému se na podzim nevyhnete, došlo k ucpání středu a bylo po drcení. Vysávat ze štěrku šlo. První nenabral štěrk vůbec a druhý měl kapsu, kam nabraný štěrk padal, takže nelikvidoval vrtuli. Pokud jsem nabral drobný štěrk, tak se nic nestalo. Jenže jsem měl jiný problém. Nebylo možné vysávat listí z nastýlky kůrou. Vysavače braly úlomky kůry nebo drobné větvičky a ty se nepodrtily a spolehlivě spálily vrtuli. Stojí sice asi 240 Kč, ale i to je dost. Nyní mám druhý rok motorový vysavač listí, který těmito neduhy netrpí. Je lehčí, tišší a má vyšší sací výkon. A na drcení jsou použity ocelové nože, které jsou našroubovány na vrtuli. Rozdrtí i větvičky, nasátou kůru a neucpává se. Ale je tuším 3x dražší a přestavit jej na foukač trvá delší dobu, protože se místo pytle na výfuku musí dát trubka ze sání. U elektrických to bylo jen otočení knoflíkem. Vysávám tím způsobem, že napřed nafoukám listí na hromady, předělám na vysavač a vysaji. Za elektrický bych už neměnil. První byl nějaký číňan, druhý německý a nyní mám japonce.