Jsem rád, že s vyvracením fám o "tlakovém mazání" motorů nejsem sám a že přítomnost olejového filtru nutně neznamená, že je motor tlakově mazán. Tedy alespoň až na vyjímky, ale v drtivé většině motorů byť s filtrem v zahradních trakotrech nejsou tlakově mazány. Světší to o neznalosech konstrukcí motorů pisatele, protože třeba některé motory Tecumseh měli pístkové olejové čerpadlo k mazání horního ložiska kliky a filtr neměli. Už se to nejen zde táhne s tím "tlakovým mazáním" několik let a vždycky se najde někdo, kdo to přiživuje. Nevím teda jak kdo, ale já bych u motoru s tlakovým mazáním chtěl mít nad jeho funkcí nějakou kontrolu, třeba v podobě signalizace nedostatku mazacího tlaku, prostě jako u auta. Nedovedu si představit že nastartuju motor a nevím jestli motor maže. No nic, jak se zdá pořád filtr oleje ve spojení slov "tlakové mazání" slouží k oblbování neznalé části potencionálních zákazníků.
Lidi neblázněte, motor s tlakovým mazáním najdete ve strojích takové cenové hladiny, kdy si raději koupíte auto, než sekačku na trávu a pokud bude prodejce neoblomný, chtějte kontrolu nad fukčností onoho mazání. Nebo Vám by nevadilo, kdyby motor vašeho auta neměl čidlo tlaku oleje a na přístrojovce červenou kontrolku signalizující jeho poruchu?