Vari Honda IV.



host - 71.175 (?)
16.2.2008 14:53

Tak jsem koukal na to TPS Greeny co prodávají na Slovensku a nevypadá vůbec zle-benzinový motor Briggs 5.6KW (v nabídce i diesel), 3rychlosti vpřed a zpátečka, uzávěrka diferenciálu, kola 5x10 s měnitelným rozchodem, vývodový hřídel pro připojení aktivního nářadí, otočná řídítka, spojka suchá kuželová ovládaná páčkou jako u motorky.To za 50000 Kč (65000 Sk). Zajímavá jsou i videa na stránkách výrobce. Uvažoval jsem o VARI, pak o AGZATUs diferenciálem, ale až pojedu na Slovensko, tak se na TPS určitě podívám. Líbí se mi, že TPS nemá odstředivou spojku.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
vnetusil - (12) - 77.41 (?), 15.2.2008 11:30

Převodovka s diferenciálem má sice tu výhodu, že se rychlost otáčení kol mění v zatáčkách podle aktuální potřeby, ale v případě například orby zase jedno kolo stojí a jedno hrabe. Takže je nutné,aby měla převodovka uzávěrku. Když má převodovka diferenciál s uzávěrkou, tak je moc robusní pro použití rotavátoru. Takže musíte mít rotavátor s převodovku zvlášť. Máte dvě možnosti rotavátor jako celek, ten nemá zpátečku ani řazení. Nebo si koupit druhou převodovku od vari s řazením.

Osobně si myslím, že rozchod kol okolo 70 cm diferenciál nepotřebuje. Nevidím důvod proč nezapnout kola nastálo (do polohy kdy neproskakuje volnoběžka ani jedním směrem). Tímto způsobem jezdím a zatáčení či couvání mi nedělá problém. S orebnými návleky to jde trochu hůř to je pravda. V kopcovitém terénu bych to viděl jako nutnost jinak jen hrabete na místě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 174.70 (?), 15.2.2008 16:09

Pánové odpusťe, ale toto je zase bouře ve sklenici vody. Mám terru už nějakých pětadvacet let, ale v tomhle jsem nikdy problém neviděl. Pro normální provoz stačí zamknout jedno kolo, druhé nechat pouze na tah vpřed. Kterou stranu zvolíte, záleží na tom, na jakou stranu chcete snadněji zatáčet. Například při otáčení při orbě jednou radlicí. A když potřebuji couvat s větší zátěží, třeba s plným přívěsem, pak zamknu obě kola, a hotovo. Samozřejmě každé řešení má svoje pro a proti. Existují přece stroje, kde se veškeré ovládání provádí přímo ze sedačky (většinou už jsou dvouosé). Ale to už je úplně jiná kategorie. Takže je velmi důležité rozhodnout, co vlastně potřebuji, co je prioritou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 71.175 (?), 16.2.2008 11:26

Jaký máte názor na malotraktor TPS GREENY prodávaný na slovensku a vyráběný myslím v Chorvatsku http://watering.sk/katalog/1-napravove-malotraktory?page=7 je tam i ceník ve slovenských korunách. Stránky výrobce http://www.labinprogres.hr/index.php?page=products&gid=8&id=17&l=hr  Myslím že i tento stroj je alternativa k Vari a Chorvatsko bude brzy součástí EU.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.207 (?), 16.2.2008 11:26

Pokud chcete mít jednoosý traktorek bez přehazování čepů v kolech podívejte se na stroje Agria, nebo KÖPPL, kde to již vyřešili. Pro tyto stoje, jelikož už dávno přišli na to, že je těžké zpřevodovat otáčky kol a požadavky různých připojených nářadí a že je nutné tedy mít převod plynulý, přešli rovněž plynule u těchto strojů na hydropohony. S jedním tímto strojem jsem měl čest i pracovat a můžu Vám říci, že jsem se  více nadřel s 4 VARI, než s tímto strojem.Cena je vyšší ale to mě nepřesvědčilo o tom, že VARI, nebo AGZAT mají dořešonou převodovku.Kdyby ano, nemusíte si na každému příslušenství kupovat  jinou a mít jich tak doma sbírky.Pokud to nakoupíte od VARI 4 všechno, bude to možná dražší než např.Agria. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 71.175 (?), 16.2.2008 14:53

Tak jsem koukal na to TPS Greeny co prodávají na Slovensku a nevypadá vůbec zle-benzinový motor Briggs 5.6KW (v nabídce i diesel), 3rychlosti vpřed a zpátečka, uzávěrka diferenciálu, kola 5x10 s měnitelným rozchodem, vývodový hřídel pro připojení aktivního nářadí, otočná řídítka, spojka suchá kuželová ovládaná páčkou jako u motorky.To za 50000 Kč (65000 Sk). Zajímavá jsou i videa na stránkách výrobce. Uvažoval jsem o VARI, pak o AGZATUs diferenciálem, ale až pojedu na Slovensko, tak se na TPS určitě podívám. Líbí se mi, že TPS nemá odstředivou spojku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 66.47 (?), 16.2.2008 23:54

Zkuste se kouknout na univerální zahradní stroj z produkce firmy Tip sro, kde je vyřešen celkem dobře problém s různými převodovkami pro rozdílné agregace, využívám pouze základní sestavu s bubnovou sekačkou a jsem celkem spokojený, mohlo by to být pro vás zajímavé řešení při rozhodování.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 245.31 (?), 24.2.2008 15:59

Ten jednoosý Robot nemá ani volnoběžky v kolech natož diferenciál, to se člověk asi při zatáčení pěkně zapotí. Nebo se mýlím, má někdo s tímto strojem zkušenost? A co spojka, je taky odstředivá jako Vari. Nemáte někdo tip na nějaký jednoosý malotraktor s jinou než odstředivou spojkou a cenou tak o maximálně 30000 Kč vyší než Vari, děkuji za typ.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 151.203 (?), 24.2.2008 17:56

U ROBOTu od TIPu je jak pojezdová, tak náhonová spojka lamelová. Obě ovládá podle své vůle obsluha. Je pravda, že nemá diferenciál, nahrazují ho kolíčky - zarážky, takže osa se v kole při otáčení může skoro o 340°volně protočit. Takže dřina není nikterak velká. Je to dobré i při orbě a dalších těžkých pracech - zabírají obě kola stejně jako při sepnuté uzávěrce, při obrátce se jedno kolo volně protočí. Někdy je potřeba nechat potom jedno kolo proklouznout, aby se zas uapřelo o kolík. Sekám s tím poměrně zdevastované plochy a jsem s ohledem na cenu a jeho výkon spokojen. Na ROBOT se silnějším motorem lze nasadit bubnovou sekačku 120 cm širokou. S touto sekačkou se na rovném pozemku nechají dělat i celkem slušné výkony.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 151.203 (?), 24.2.2008 18:06

Do 30 tisíc zkuste Pantera od Dakru. Pojezd i náhon se zapíná našponováním řemenu. Při otáčení se samostatnou pákou odpojí kola od převodovky a lze s tím i pohodlně couvat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 32.73 (?), 24.2.2008 22:51

Rozdíl mezi o 30000 s do 30000 :). Jinak s panterem se dá určitě dobře jezdit, otázka jestli se s ním dá i něco dělat a zároveň ho nepodělat!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?0:08
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika