Pohonná jednotka Vari



host - 4.122 (?)
22.11.2010 17:09

Hondu jsem zkoušel - konstantní rychlost jako ve výtahu,já totiž při orání zahrádky couvám a k tomu potřebuji variabilní rychlost jízdy, kvůli bezpečnosti.Měl jsem hondu půjčenou a na pojezd jsem nevyjel kopeček na silnici, který běžně se starým dvoutaktem jezdím.A navíc to docela hodně a nepříjemněji než dvoutakt smrdělo.Ale možná že byla již vychozená a žrala olej.Jinak se hondě nebráním a uvažoval jsem o ní taky.Možná se to ještě zvrtne.Pavel.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 7.122 (?), 22.11.2010 8:13, zobrazeno: 19388x

Dobrý den, na Vari z roku 1992 chci koupit nový motor, neboť starý již má asi doslouženo.Zatím se přikláním k motoru 1447 DV od Jikovu, protože zkušenosti se starým motorem byly vcelku dobré.Zajímalo by mne, zda jsou nějaké problémy s dekompresním ventilem, a přivítám i jiné poznatky z jeho provozu. Děkuji, Pavel.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 64.82 (?), 22.11.2010 13:17

Problémy s dekompresákem nejsou žádné - výrobce použil od modelového roku 2010 mechanický ventil, prakticky stejné konstrukce jako u motorových pil. Což znamená před startem se ventil zamáčkne a on si sám po startu vyskočí a tím se vyřadí z funkce. Se starým podtlakovým ventilem byly problémy docela velké, protože po delší době ventil neuzavíral nebo zůstával otevřený, navíc byl drahý - cena přes 1100 Kč. Pro rok 2011 je nachystána další změna, přibude nové provedení bez dekompresoru, s tzv. odlehčovacím kanálkem. Jinak motor 1447 DV je skvělý co se týká výkonu, oproti původním motorům s obsahem 133 ccm je tento znatelně silnější, mě připadá srovantelný s Hondou GCV 160, akorát spotřeba je o něco větší.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 178.235 (?), 22.11.2010 15:39

Mám Jikov 1447 snad nejstaršího provedení, funguje naprosto spolehlivě, občas se mu i základní formou věnuju.Uvažuji o přidání dekompresního ventilu v případě nového výbrusu.Je to otázka výměny hlavy, nebo je to složitější?Kdo ví, ať napoví.Děkuju.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 123.147 (?), 22.11.2010 14:05

Šel bych do hondy za stejnou cenu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 4.122 (?), 22.11.2010 17:09

Hondu jsem zkoušel - konstantní rychlost jako ve výtahu,já totiž při orání zahrádky couvám a k tomu potřebuji variabilní rychlost jízdy, kvůli bezpečnosti.Měl jsem hondu půjčenou a na pojezd jsem nevyjel kopeček na silnici, který běžně se starým dvoutaktem jezdím.A navíc to docela hodně a nepříjemněji než dvoutakt smrdělo.Ale možná že byla již vychozená a žrala olej.Jinak se hondě nebráním a uvažoval jsem o ní taky.Možná se to ještě zvrtne.Pavel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 64.82 (?), 22.11.2010 18:50

To nemáte Jikov 1447 - ten se už od začátku vyráběl s dekompresorem. Montáž dekompresoru, toho mechanického není složitá, musíte akorát odstrojit motor (dolů nádrž, startovadlo a chladicí plášť) a vyměnit hlavu za jinou. Podniková prodejna výrobce nabízí celou sadu za cca 1200 Kč.

Co se týče Hondy, motory GCV 160 a 190 jsem na Vari systému zkoušel mnohokrát, je pravda že běží na konstantních točkách, ale rozhodně nesmrdí. Nicméně, pokud máte dvoutakt Jikov a používáte např. DSK 316 pro pohon mulčovače nebo frézy, případně podvozek pro sečení, pak po výměně za Hondu uděláte vír v pěněžence - úprava převodů je dost drahá, běžně vyjde na víc než 4000 Kč.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 36.195 (?), 23.11.2010 8:22

Velmi děkuji za tip na manuální sytič. Mám Jikov bez něj a dávno uvažuji o výměně, ale sada s podtlakovým sytičem je dost drahá a výměna prý zahrnuje operace typu vrtání karburátoru.  Tohle je podstatně rozumnější... Nevíte, zda to pasuje i na motoru Jikov 1433?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 123.147 (?), 23.11.2010 8:41

Mechanický dekompresor jde namontovat na všechny dvoutakty.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 178.235 (?), 23.11.2010 9:04

Děkuji za odpovědi stran dodatečné montáže dekompresoru.Máte pravdu, asi to bude jeden z prvních motorů na Vari.Oproti Terra motoru se liší jen plastovou nádrží.Výr.štítek jsem už ani nenašel.Dekomprese by se ale hodila, startování je dost namáhavé, zvláště když si někdy "kopne".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 7.122 (?), 24.11.2010 9:19

Děkuji všem za příspěvky.Ještě bych prosil pána 64.82,který evidentně věci rozumí o zhodnocení funkčnosti odlehčovacího kanálku.Zda opravdu ulehčí startování, nesníží se jím výkon a oslabená stěna hlavy nebude mít vliv na životnost.Jinak funkce mechanického ventilu je mi jasná.Docela může být sranda s ním startovat, když to nejde a musíte start opakovat 10x.Pavel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Úprava vody magnetickým polem12:13
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?10:37
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika