Pane brousek, "dvoutaktní převodovka" je slangovy vyraz pre prevodovku VARI (napr. DSK-317), ktora ma vo vnutri prevodove kolieska upravujuce cca 5500-5800 ot/min dvojtaktneho motora na vstupe do prevodovky na pozadovane otacky vystupnych hnacich hriadelov (napr. 130 ot/min). Ked sa vymeni pohonna jednotka zo starsieho modeloveho radu motorov(t.j. dvojtaktny motor) za novsi modelovy rad motorov(t.j. stvortaktny Honda GCV, GSV) je v prevodovke treba vymenit niektore kolieska, aby otacky vystupnych hnacich hriadelov ostali na rovakej urovni (napr. 130 ot/min) pri zmenenych vstupnych otackach stvortaktneho motora (napr. 3600 ot/min).
Tolko teoria. Prax je, ze zvycajne to nevadi (ako uviedli uz niektori praktici v tomto vlakne). Osobne tiez bezne pouzivam aj v priebehu jednej hodiny na jeden stvortaktny motor aj "dvojtaktnu prevodovku" T20 aj stvortaktnu DSK317 ako potrebujem a na funkci rostlináře to nemá vliv ... ___pooh.