Jaký motor pro Vari IV GCV160/GCV190



host - 142.40 (?)
7.1.2009 16:27
Pane J.S. pouzivate Hondu i v mrazech? U me uz pri -5 prehnane chladi a olejova lazen je pouze vlazna. Nekdy mam chut pres nej hodit deku, protoze se zacina dusit, ale nevim jestli to je karburatorem, nebo prave tim studenym motorem. Pouzivam olej 5w40 R.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 121.155 (?), 7.1.2009 10:21

Dobrá nicméně rotovátor lze pužívat na DSK317 a T20 to jste psal, ale lze na tuto převodovku namontovat na každou stranu jeden dva, nebo více kypřících nožů? Tak jak psal pán J.S. Rozumíte potřebuji sestavit rotovátor menší než 80cm a potřebuji jej sestavit s dílů které seženu na trhu, né po bazarech. Děkuji PetrK.

                     
host - 62.198 (?), 7.1.2009 10:39

S výkonem motoru bych problém neviděl. Mám stařičké MJ-5 a zatím jsem měl problém s výkonem jen s plně naloženým valníkem do kopce - začala mi prokluzovat spojka. A to mám snad všechno nářadí kromě zametacího kartáče. Užší rotavátor než 80cm bych nedoporučoval. Motor s převodovkou je dost vysoký a má vysoko těžiště. To byste pořád ležel na boku nebo s tím pořád zápasil. Dříve se dělala ta "jednorychlostní verze T-20", která je trochu nižší, ale stejně bych doporučoval někde sehnat tu malou plečku s plechovým krytem. Ta je také o poznání lehčí.

                     
host - 29.114 (?), 7.1.2009 11:07

Právě velkou výhodou motorů Jikov je jejich životnost. Já prakticky celá léta jen provádím údržbu a jezdím. Myslíte si, že Honda GCV vydrží dvacet, třicet let? Lidi, vždyť je to hobby motor, který nemá ani litinovou vložku válce a o uložení kliky ani nemluvě.

Dneska vídám řadu lidí kteří provozují Terry s dvoutaktem vyrobené v sedmdesátých letech. A jezdí bez jediné generálky.

                     
host - 234.140 (?), 7.1.2009 11:42

Reakcia na host - xxx.xxx.121.155 (?), 7.1.2009 10:21:

Pane PetrK,  na system Vari s prevodovkou DSK317 alebo T20 mozno zostavit rotavator od sirky cca 30cm (po jednom nozi na kazdej strane) az po sirku cca 115 cm pomocou standartnych dielov zakupenych v obchode (noze a osky patricnych dlzok). Ovsem u slusneho predajcu a nie u spekulanta, ktory preda nejake noze bohvieakeho povodu, kde su zvarene po troch ci styroch nozoch dohromady, kde nejde nic smysluplneho naskladat len vsetko alebo nic, a este osky nepasuju dlzkou. 

  Da sa na trhu bezne kupit original sada nozov a osiek, kde su noze po jednom a osiek je tam asi 5 kusov o roznych dlzkach - na Slovensku stoji cca 70 Euro, co je cca 2100 byvalych slovenskych korun. Mimochodom,  rotavatorovat s jednym nozom na kazdej strane som si uz dostatocne v praxi vyskusal, da sa to, ale je tam treba silou rukami drzat rovnovahu, lebo tazisko je ozaj vysoko. Ale da sa, ked sa chce.  __pooh.

                     
host - 4.243 (?), 7.1.2009 14:00

Je to přesně jak píše pooh.
Jinak vy, co máte MJ-5 máte vlastně motor GXV 160 a to je motor zařazený do kategorie profi. Označení GCV je pro motory s vertikální hřídelí kategorie hobby. Ať se to někomu líbí nebo ne. GX = profi GS= polo profi GC= hobby a to V je vertikální třídel a je to.

                     
host - 121.155 (?), 7.1.2009 14:42

No já bych to zase tak tragicky neviděl. Pokud se bude pravidelně měnit olej, čistit vzduchový filtr tak si myslím že motor něco vydrží. No a pokud budu prase a nebudu se o něj starat tak to může být profi, hobby nebo Jikov a zadřu jej stejně. Jediné co mi ještě uniká, jsou ventily. Nevíte někdo jak je poháněna vačková hřídel (řemen, řetěz, ozubené soukolí)? Ventily se dají šteloval, nebo jsou samostavitelné? Jsou s tím nějaké problémy? I když jak sleduji tuto diskuzy tak skušenosti přímo s GCV motorem moc lidiček nemá, což mě trochu děsí. Díky PetrK.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 7.1.2009 16:03

To je známý fakt, že GCV není GXV. Ale zatím jsem se nesetkal s někým, komu GCV nejede, protože je motor opotřebovaný - vyběhaný. Zadřené motory nepočítám. To je třeba si sám rozhodnout, ale osobně bych volil 4 takt, který vyniká kroutícím momentem, nízkou spotřebou a snadným startováním na jeden pokus, i velmi kultivovaným chodem o zápachu kolem motoru z výfuku nemluvě.. Logicky z pohledu délky záruky by Vari asi muselo mít už problémy se závadami těchto motorů, neboť podle návodu a prospektů jej kupují lidé, kteří z těchto doporučení vycházejí - zátěž, velikost plochy, intenzita použití. Pokud je tento motor na sestavě profi, tak i když není profi, musí to mít vyzkoušené, že požadovanou zátěž vydrží. Já hodně používám GXV 160, ale přesto je to nic z pohledu hodin za rok. Uváděná životnost GCV je kolem 1500 hodin provozu. Hodně udělá samotná údržba motoru. Ale pokud to rozpočítám na roky, tak 100 hodin provozu za rok = 15 let teoretické životnosti. Asi proto není slyšet o problémech těchto motorů, neboť je tam rezerva. Ale vyjetý olej může udělat na pouzdrech, klikovce a pístu nevratné škody a výkon motoru poklesne třeba daleko dříve. Já porovnávám podle sebe -4 takt a těch, kteří mají 2 takt. Já bych neměnil, často slyším opak. Některé 2T už byly na generálce, protože netěsnila gufera a zároveň, když to rozdělali vyměnili více součástek. Je to o zastáncích obou typů motorů, já vidím přednosti 4 taktu, který má jedinou slabinu v mazání na velkém svahu nad cca 30°. Stačí, když se vícekrát potkáte s někým, kdo má Vari a potom odjíždíte - start na jeden pokus - vždy, už to je obdivováno, přitom by to měla být samozřejmost. Jak napsal p. Pooh - jeden a jeden nůž je na rotavátoru možné použít, ale stroj je nestabilní. Já to používám na hloubení výkopů(až do hloubky po motor) a pod. Jinak 2+2 nože a více je v pohodě. Čím více nožů, tím se stroj méně boří a lépe se pohybuje po terénu, ale hůře se s ním manipuluje - zatáčí. Málo nožů v kypré půdě způsobí, že se rotavátor zahrabe a je třeba použít na konce nožů taková kopátka, která pomohou se pohybovat v půdě. Otáčky DSK 316 jsou vypočítané spec. na rotavátorování(tato převodovka se nepoužívá na nic jiného). Vyšší otáčky by nebyly dobré z pohledu bezpečnosti - to poznáte když se rotavátor nečekaně dostane na tvrdou zem a nižší otáčky by způsobily zhoršení kvality práce. 

Bez názvu
Bez názvu
různé délky spojovacích tyčí = různý záběr/počet nožů
různé délky spojovacích tyčí = různý záběr/počet nožů
DSK 316 - bez brzdící radličky
DSK 316 - bez brzdící radličky
sestava nožů, mezikusů a tyče
sestava nožů, mezikusů a tyče
sestava 1+1
sestava 1+1
mezikus a 1 nožový komplet
mezikus a 1 nožový komplet
tyč prochází středem nožů a přes dutý vývod převodovky
tyč prochází středem nožů a přes dutý vývod převodovky
                     
host - 142.40 (?), 7.1.2009 16:27
Pane J.S. pouzivate Hondu i v mrazech? U me uz pri -5 prehnane chladi a olejova lazen je pouze vlazna. Nekdy mam chut pres nej hodit deku, protoze se zacina dusit, ale nevim jestli to je karburatorem, nebo prave tim studenym motorem. Pouzivam olej 5w40 R.
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 7.1.2009 16:50

Používal jsem Hondu i v silných mrazech dost často(doprava dřeva a úklid sněhu). Největší problém byl poprvé nastartovat motor, neboť stál několik měsíců a v zimě jsem nepoužíval do benzínu nic, proti zamrznutí vody. Potom běží normálně. Jestli jste se díval na video, jak zametám sníh, tak ten prašan je všude a určitě také hodně ochlazuje motor, jak na něm taje. Ale nepoznal jsem problém s chodem motoru. Pouze po vypnutí je třeba po krátké době použít sytič. Pokud motor běží špatně, vyčistěte trysky - volnoběžnou a hlavní. Volnoběžná je ten černý plast - po vyšroubování šroubku volnoběhu opatrně vyjmout a hlavní je dostupná po demontáži plechové misky plováku karburátoru. Pozor - opatrně!!!  Pozorně trysky prohlédněte i malá nečistota dělá problémy. Nevím, jak máte motor dlouho, ale také seřízení ventilů je třeba po asi 300 hod. provozu - po dřívějším seřízení po záběhu. Další problém může být svíčka - vlhkost, stav elektrod. Při teplém motoru je třeba přesně seřídít bohatost směsi - mosazný šroubek na karburátoru. Pomalým otáčením nalézt polohu s nejvyššími otáčkami a nejklidnějším chodem motoru a seřídit volnoběh cca 1700 ot./min. Je vhodné po delší době provozu provést kontrolu dotažení šroubů, aby se nestalo, že motor přisává falešný vzduch, nebo se zabránilo vniknutí prachu do motoru, unikání oleje.

                     
host - 96.53 (?), 7.1.2009 17:48
Podle vasi odpovedi bude nejpravdepodobnejsi zavada v karburatoru. Jelikoz si na demontaz netroufam odvezu motor radeji do servisu. Dekuji R.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu19:08
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu18:48
Komín T-kus pod úhlem 87°, jaké koleno kouřovodu9.11.2024
Kolikovaci pripravek8.11.2024
Kolíkovaní nábytkových desek8.11.2024
Téměř 37 % Čechů kvůli cenám energií snižuje teplotu v domácnosti. 11 % z nich dokonce o 3 až 4 stup3.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika