Aký krovinorez? (dolmar, HQ, Stihl)



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
      
Ivooo - (19) - 110.158 (?) 
14.6.2014 18:20

Ďakujem za reakciu. ono nejaké drevinaté rastliny v tom potoku niesú.je tam vysoká tráva, samozrejme nájde sa aj niečo hrubšie. potok nieje velký, kosil som raz s tými bikeovým držadlom, a dalo sa to. vlastne chodil som po dlžke(napr z ľava do prava), a krovinorezom pohyboval zhora na dol. nemôžem povedať že to bolo ideálne ale dalo sa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 79.30 (?), 14.6.2014 14:55

Zdravím, měl jsem dost podobný výběr, ale zařadil jsem ještě značky Echo a Hitachi - nakonec jsem si vybral Husqvarnu 128 R.

Ten Dolmar tady někteří asi dost preferují, nicméně na živo jsem viděl dva  - MS 20 což je malý strojek a pak nějaký model nevím přesně za cca 5800,-váhově kolem 5kg - osobně se mi ten Dolmar až tolik nepozdával, kvalita provedení byla slabší než u konkurence, recenze jsou jak kde někdo je spokojen někdo ne, asi to bude dost o modelu a td.

Stihl FS 56 jsem v ruce neměl měl jsem FS 55 oproti Echu a Husqvarně vírazně více vibroval - čekám, že 56 bude cca to samé.

Hitachi jsem nikde nesehnal a jak jsem se dozvěděl skrze internetového prodejce servis jen Praha - takže sem vyřadil.

Echo - byť je výroba prý již v číně byl to pěkný stroj vážně jsem ho znažoval, nicméně mě odradil výrazně dražší servis a větší časová prodleva co se dílů týče.

HQ - zatím mám za sebou dvě sekání - první bylo s nožem a bral jsem zarostlou zahradu tráva a plevel 1,5-2m (džungle) poradil si s tím hravě, poté struna na dodělky kolem patníků a td. Dnes jsem nasadil jen strunu a po vyhrabání pokosené trávy sem jel,,načisto,,. Stroj pěkně startuje, má nízké vibrace a pěkné provedení, v základu čtyřzubý nůž, strunová hlava, dvouramenné popruhy - ty by mohli mít lepší kvalitu, ale jiný výrobce v této ceně stejně nic lepšího nedává - nevím jak ta 245.4U ale ten model Dolmaru co jsem viděl měl jednoduchý popruh, Stihl měl jednoduchý popruh, Echo 222 bez popruhu, jinak na základní sekání ten dodávaný popruh stačí to zas ano - já si časem koupím jiný.

Máte trošku vyšší limit než jsem dal já - já vybíral kolem 6000 - těch 7 za HQ bylo maximum. Za tuším 8500 je vyšší model Echa stál by za okouknutí. Hodně štěstí s výběrem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 216.69 (?), 14.6.2014 15:49
Honda, Subaru Robin Rozhlédněte se kolem sebe a zkuste na silnicích najít např. automobil Trabant, nebo jiný automobil či motocykl s dvoutaktním motorem. V celém spektru spalovacích motorů zjistíte, že dnes jednoznačně dominuje čtyřtaktní technika. Důvod je zcela zřejmý. Čistota provozu, hlučnost, kultivovanost chodu, spotřeba, snadnost obsluhy. Jako jediný výrobce na světě dnes Honda vyrábí mini čtyřtakní motory pohánějící všechny lehké ručně nesené stroje Honda pro údržbu zeleně. Mezi nejpopulárnější stroje dnes patří motorové křovinořezy a vyžínače. Všude tam, kde křoví příliš bujně roste, vysoká tráva na svažité louce volá po kose nebo potřebujete jen začistit trávník kolem zídky či obrubníku a nechcete přitom „zaneřádit“ hlukem a kouřem své okolí má Honda snadné řešení tohoto nesnadného úkolu. K tomu jsou ještě křovinořezy Honda bezkonkurenční ukázkou kombinace komfortu obsluhy a spolehlivosti. Výhody křovinořezů Honda Lehká a přenosná technologie Honda. Již více než 10 let se Honda pyšní výrobou dvou modelů mini 4-taktních motorů GX25 (25ccm) a GX35 (35ccm). Jako výsledek mnohaletého vývoje a zdokonalování, představují dnes tyto motory nejlehčí a nejkompaktnější spalovací motory na světě v této kategorii. Fantastická spolehlivost těchto motorů je dána především profesionální konstrukcí, blokem motoru z hliníkových slitin, uložením mechanických částí na jehlových ložiskách, velkokapacitním vzduchovým filtrem a dalšími technickými finesami Honda. Na obou motorech je patentována celá řada originálních konstrukčních řešení, včetně unikátního systému mazání (Honda RSPLS – Rotary Slinger Pumping Lubrication System – tlakový systém mazání olejovou emulzí), který zajišťuje mazání motoru v celém rozsahu náklonů 360° nebo v karburátoru nové akcelerační palivové čerpadlo, které při přidání plynu okamžitě motor „nakrmí a nakopne“ jeho výkon. Proč dát přednost 4-taktu před 2-taktem? Zde Vám uvedeme 5 dobrých důvodů, proč dát přednost 4-taktní technologii: 1. Lehký start Konstrukční kombinací extra lehkého setrvačníku motoru a mechanickým dekompresním systémem bylo dosaženo podstatného snížení úsilí, nutného pro zatažení startovací šňůry, na pouhých 7,2 kg. To je bezkonkurenčně nejnižší hodnota, která je o 45% nižší, než-li je tomu u tradičních 2-taktů. 2. Nízká hlučnost V porovnání s předními světovými výrobci 2-taktních motorů, je 4-taktní Honda tišší o 17% - 50%. Navíc vlnové spektrum hluku je posazeno níže, bez vysokofrekvenčních výkyvů, tolik charakteristických pro 2-taktní motory. Pro uživatele je proto zvuk motoru Honda příjemnější a snesitelnější již od samotného nastarování. Snížení hlučnosti motoru za chodu, bylo u Hondy dosaženo jak použitím rozvodového systému OHC s rozvodovým řemínkem snižujícím mechanickou hlučnost, tak i použitím rozměrného a hlavně účinného tlumiče výfuku, redukujícího  hlučnost výfuku a sofistikovaným systémem sání se sníženou hlučností nasávaného vzduchu. 3. Snížené provozní náklady a snadná údržba Jak je všeobecně známo, pro 4-taktní motory není nutné připravovat směs benzínu s olejem. Jako palivo stačí pouze čistý, automobilový benzín. Doporučujeme pro naše motory měnit olejovou náplň každých 50 provozních hodin. V průměru je tak spotřeba oleje o 85% nižší než u dvoutaktních motorů a s tím i nižší náklady na palivo a olej. 4. Nízká spotřeba paliva a delší akční provozní doba S příchodem 4-taktních motorů Honda se v dané kategorii motorů snížila spotřeba paliva přibližně o 33% oproti srovnatelným 2-taktům předních značek. Spotřeba paliva při maximálním výkonu Honda 4-takt (0,5 l/h) 2-taktní motor (0,8 l/h)   Mini 4-takty Honda GX25 a GX 35 jsou opatřeny palivovou nádrží objemu 0,55, resp. 0,65 litru, zatímco výkonově srovnatelné 2-taktní motory jsou vybaveny palivovými nádržemi o objemu okolo 0,39 a 0,53 litru.  Snížená spotřeba spolu s objemnější palivovou nádrží poskytuje Hondě 2,1 krát, resp. 1,6 krát delší akční provozní dobu na jedno tankování. 5. Nízké emise, kouřivost a zápach Naše 4-taktní motory prokazatelně produkují o 85% nižší množství oxidů dusíku (NOx) a uhlovodíků (NHC) než produkují 2-taktní motory. Naše motory díky nízkým emisím nemusí být dodatečně vybavovány katalyzátorem. Není proto nutné, k dosažení maximálního výkonu, výfuk motoru dlouhou dobu zahřívat, jako je tomu u motorů s katalyzátorem. U 4-taktů Honda nedochází k hromadění pevných částic v tlumiči výfuku, které způsobují často technické problémy a snižují výkon motorů.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 79.30 (?), 14.6.2014 16:25

Ať žijí reklamní prospekty indecision

Známej má 4 taktní Hondu a že by to bylo nějak tišší nebo míň smrdělo se říct opravdu nedá - ostatně takhle malý motůrky někde venku na zahradě když fučej někam za mě tak je to celkem dost nepodstatné.

Teď jsem si vzpoměl na současné dění v F1 kdy v rámci emisí a td nasadily,,úsporné a kultivované,, turbomotory - FUJ sad Nebo tady někdo opravdu řeší jestli si zahradu poseká za 1l benzínu nebo 0,7l?

A olej...? 150 Kč za litr to je na přípravu 50l směsi - v průměru mi to vystačí na cca 5 let sekání zahrady laugh

Oproti tomu spolehlivost 4 taktů a jejich opravitelnost je podstatně horší.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 216.69 (?), 14.6.2014 17:07
Rozumíte tomu opravdu velmi málo, dívejte se na F1.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 79.30 (?), 14.6.2014 19:12

Ano máte pravdu, raději se budu dívat na F1 než číst ty vaše reklamní plky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 216.69 (?), 14.6.2014 19:35
To nejsou moje reklamní plky, to je pravda. Vy jste vůbec 4 T nevyzkoušel, doufám, že jste schopen uznat, když má někdo jiný větší zkušenosti, než Vy. Druhý křovinořez máme 40 ccm a vím, s čím srovnávám po vyzkoušení mnoha dalších typů po opravách. Jestli nechápete rozdíl 2T a 4T, učit Vás to nebudu, ale alespoň neovlivňujte svými 300 m na sečení jiné, kteří mají větší přehled než Vy.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 79.30 (?), 14.6.2014 23:00

Nevím kde jste vzal že jsem nevyzkoušel 4T - asi nějaká fantazie - sekal jsem s ním celej minulej rok - psal jsem že ho má kamarád Hondu takže jsem si ho půjčoval. To jestli seču 300m je celkem jedno napsal jsem, že o moc tižší a,,voňavější,, oproti 2T to není - na papíře možná v reálu skoro ne.

To, že to je taky o tom měnit v něm olej po cca 30 hodinách to už jste jaksi opoměl tazateli napsat - hlavně že jste zmínil nutnost lít olej do 2T. A to, že ty výměny oleje vyjdou dráž než lejt olej do 2T. Hlavně to, že to člověk musí hlídat protože když to nehlídá snadno se ucpou miniaturní mazací kanálky a celej motor de do... jistých míst. To, že celý motor je samozřejmě složitější konstrukce a co je složitější v tom je více potencionálních,,kurvítek,,. kamarád má tu Hondu 6 let za tu dobu bylo nutné měnit čerpadlo.

další věc je nespolehlivost mazání - pokud pán s křoviňákem bude sekat nějaké prudší svahy a td při náklonu nedochází k ideálnímu mazání a hrozí velké opotřebení nebo zadření motoru.

4T se dle mě hodí tak do pojezdové sekačky ale do křovinořezu bych ho nechtěl.

2T v křovinořezu pokud je do benzínu přidáváno kvalitní mazivo je v podstatě bezúdržbovej a spolehlivej stroj.

Bylo by objektivní aby pán získal i jiné informace než jen z reklamních prospektů co jste zde nakopíroval.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.69 (?), 15.6.2014 7:14
Od Vás je rozhodně nezíská, protože je nemáte kde vzít. Sekačka na kolech a křovinořez není to samé, a proč nemáte v sekačce 2T? Je fakt, že absolutní amatér potřebuje nerozbitnou jednoduchou věc a je spokojen, i když je z minulého století. Protože se obává závady, kterou může vyrobit třeba tím, že nevymění jednou za rok deci oleje v motoru. Subaru jste nevyzkoušel a tak těžko můžete něco hodnotit. Náklon je 360°, jen uskladnění v pracovní poloze, příp na rovině. Ještě nedávno 4T na křovinořezech nic moc, nedávno není dnes.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 79.30 (?), 15.6.2014 8:02

Víte co jinak - vaší logikou - vy jste třeba to Echo nebo HQ vlastnil, že můžete porovnávat s Dolamarem?

Na 4T jsem dělal na Hondě - což se obecně říká, že jsou nejlepší 4T a žádný zázrak ve srovnání s 2T se nekonal. O náklonu 360° si můžete nechat zdát v reálu to tak nefunguje - minimálně u té Hondy ne.

Proč nemám v sekačce 2T - protože sekačka je mi k ničemu proto jí nemám a používám jen křovinořez.

Proč se v profi strojích používají 2T motory? Protože jsou SPOLEHLIVĚJŠÍ hlavně v extrémních podmínkách.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika