Kosatce



host - 92.213 (?) 
5.3.2008 19:10, zobrazeno: 7574x

Ahoj, rozrostla se mi zahrada a mám málo místa na plném slunci. Co s kostci, které plné slunce potřebují?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 69.2 (?), 6.3.2008 10:48

Ahoj, potřebovala bych spíš poradit. Jsem začátečník a na zahradě (loni koupené) mám hlízy kosatců - částečně nad povrchem země, které ale mají jen listy, květy málo. Prosím, jak a kdy nejlépe zmlazovat? Děkuji Lenka

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 165.12 (?), 6.3.2008 13:41

Pokud chcete tak je přesaďte jinam, vždy na slunce, jsou nenáročné a na stanovišti můžou být i dvacet let, vyryjte je  a oddénky nasaďte do kruhu  rašícíma pupena směrem ven s kruhu, rozrůstají se pak všemi směry souměrně, oddénky těsně pod povrch půdy, neutápět, časem stejně vylezou na povrch, občas pohoďte třeba Cereritem nebo teď na jaře NPK. Rostou a kvetou všude a každému i úplným amatérům.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 240.24 (?), 25.4.2008 2:37

Dobrý den. Prvně se mi u kosatců objevily v listech díry. Slyšela jsem, že je to prý nosatec. Má někdo zkušenosti jak se toho zbavovat. Díky. M.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Daniela. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1262) - 204.208 (?), 25.4.2008 10:50

Nosatec se vyskytuje spíš na ovocných stromech a v jejich okolí,  tak nevím, nevím.  Zdravím - Daniela.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 85.27 (?), 25.4.2008 12:19

Nostaci tvoří početnou čeleď čítající desítky, možná stovky druhů. Namátkou N. lískový, lalokonosci,  zobonosky, klikorozi,...  Jestli ale některý žere kosatce, těžko říci. Tuším, že taky nějaká pilatka škodí na kosatcích, ale přesně to nevím.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 105.53 (?), 28.5.2008 19:50