Stříhat nebo nestříhat?



janapeterova74 - (13) - 10.37 (?)
11.3.2011 17:13

V současné době je výška kmínku 68 cm a ráda bych dosáhla alespoň metrového kmínku. Co se týče koruny, nemám jasnou představu a vlastně ani nevím jaký je rozdíl mezi kotlovitou a kulovou. Omlouvám se, jsem v tomto směru nováček a vše se učím metodou pokus - omyl.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
janapeterova74 - (13) - 10.37 (?), 11.3.2011 13:40, zobrazeno: 6777x

Loni na podzim jsem dostala stromeček broskvoně, kterou vypěstovali ve foliovníku z pecky! Když jsem ji na podzim sázela v podstatě jsem ani nepočítala s tím že přežije zimu. No ale překvapila mě a je živá a obsypaná pupeny. A já teď nevím, jestli bych ji měla ostříhat už letos, nebo to nechat až na příští rok, až trošku zesílí, je to opravdu jen teňoulinký kmínek, takové skoro nic. No a ještě radu, má vůbec cenu pěstovat stromek vyrostlí z pecky, neměla bych si raději koupit pořádný v zahradnictví? Bude plodit? jeho životaschopnost mě mile překvapila a teď by mi ho bylo líto ničit, ale toužím po plodící broskvoni a ne pro ozdobu. děkuji

broskvoň
broskvoň
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 153.220 (?), 11.3.2011 15:07
Dobrý deň! Semenáč broskyne Vam bude rodiť a ak bola kôstka z veľkého plodu, s vysokou pravdepodobnosťou budete oberať aj veľké plody. Prvé 3 bočné konárky odspodu odstráňte pri kmienku, ostatné bočné treba skrátiť o 1/3 za púčikom smerujúcim von z koruny a zvislý stredník ustrihnite niekoľko centimetrov nad úrovňou navrchnejšieho bočného-budúceho kostrového konára. "Toť vše." Paľo P.S. Prvé 3 roky treba "Hnojiť, hnojiť, hnojiť," najlepšie organickými hnojivami.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
janapeterova74 - (13) - 10.37 (?), 11.3.2011 15:40

Děkuji za odpověď! A ještě prosím, mám střihat teď, nebo počkat až po odkvětu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci