První řez habru



host - 72.73 (?) 
15.2.2016 8:41, zobrazeno: 7572x

Dobrý den,

omlouvám se za mou otázku, předem musím říct, že jsem absolutní laik... V loni v říjnu jsem zakoupil 8 kontejnerových sazenic habru obecného s cílem výsadby na živý plot. Rostliny byly cca 1 m vysoké - stav ze začátku února je na přiloženém obrázku. Chtěl bych díky habru "zavřít" prostor do pergoly (větrolam, odstínění,..). V zahradnictví nám paní řekla, ať habry vysadíme a případný řez provedeme z jara.

Teď k otázce, na jakou výšku mám habr zkrátit? Kdy? Nekoupil jsem příliž vzrostlé stromky? Obrazí ještě "od spodu"? Konečná výška plotu by měla kopírovat oplechování střechy.

Moc děkuji za případnou radu, s pozdravem Michal Majtenyi.


Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.27 (?), 15.2.2016 9:16

Obrazí odspodu, protože je nyní nebo v březnu zkrátíte na cca 20 cm o země. Ono se to pak rozkošatí do keře. Hustotu podpoříte v létě tím, že výhony zaštípnete...

V podstatě, když to budete stříhat 3× ročně, bude to stejně neprůhledné jako thuje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 32.235 (?), 15.2.2016 15:07
Dobry den, dekuji za rychlou reakci. Tedy hlavni kminek ustrihnout 20 cm nad zemi. Nejak osetrit? Mel bych necim habry prihnojit? Pripadne kdy a com. Dekuji za Vase odpovedi. Majtenyi
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.27 (?), 16.2.2016 15:33

ránu po střihu nemusíte nijak ošetřovat, stačí aby byla vedena trochu pod úhlem pro snadný odtok vody (cca 15° od vodorovné).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 14.170 (?), 16.2.2016 15:43

V první řadě bych zlikvidoval trávník. Řízl bych to tak na půlku, ale klidně i na těch Standových 20cm.