Jak zjistit obsah dusíku v zemině



host - 204.6 (?) 
21.7.2019 9:30, zobrazeno: 2219x

Dobrý den, existuje nějaká cenově dostupná metoda k zjištění obsahu dusíku v zemině? Před pár lety jsem si nechal udělat rozbor živin v půdě, bylo mi diagnostikováno nedostatek K a přebytek P. Což bylo skvělé, pomohlo mi to při hnojení a troufám si tvrdit, že se mi zlepšil stav rostlin.

Co mě ale trápí, je dusík. Ten v rozboru chyběl a jelikož zalévám vodou ze studny, která obsahuje dusičnany, nejsem si vůbec jistý, jestli náhodou nemám zeleninu předusičnanovanou.

Zkoušel jsem amatérskými metodami pokus-omyl o zjištění, ale výsledky jsou různé a nic mi neříkají. Pokud jde o plevel, kopřivám se u mě vede, objevují se stále na nových místech. Na druhou stranu, na nehnojenou půdu třeba tři roky po sobě vyseju špenát, a ten do žádných velkých rozměrů nedoroste.  Žádný typický plevel se u mě nevyskytuje, je to spíš jen směs. Snad ve skleníku vládne ptačinec, ale to bude spíš tím množstvím kompostu, které do něj láduju, v kombinaci s vlhkostí.

Vynechal jsem letos zálivky jíchami /kopřivy, slepičince/ a musím uznat, že se to projevilo na okurkách, rajčatech i paprice. Okurek je málo, rostliny jsou menší, rajčata rostou pomalu a papriky prakticky vůbec. Přitom teplo i vodu mají.

Právě s ohledem na vědomí obsahu dusičnanů ve vodě, kterou zalévám teď už dva měsíce v kuse (pršelo možná dvakrát, a v obou případech tak málo, že to stěží nahradilo jednu zálivkiu) se snažím maximálně vyhýbat dusíkatým hnojivům. Možná ale dělám špatně.

Jak na to přijít?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 139.83 (?), 21.7.2019 11:07

Rostliny dusik potrebuji, co je v pitne vode moc, to je pro rostliny malo.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2261) - 91.93 (?), 21.7.2019 17:09