Darling netěsní - poradíte?



martincz - (20) - 251.7 (?) 
14.5.2017 7:37, zobrazeno: 5763x

Prosím pěkně, mám na chalupě po bývalém majiteli ještě starý darling, funguje bezvadně, až na to, že netěsní a prokapává ve spoji mezi hřídelí a čerpadlem. V terminologii jsem naprostý laik, takže raději posílám video, uměli byste mi poradit, jaké těsnění a kde koupit?

A případně zda jej mohu vyměnit sám? Tedy povolit pouze ty dva šrouby a vyměnit kus za kus, anebo to mám raději svěřit odborníkům?

A ještě dotaz, ta koroze je zásadní, anebo to mohu ignorovat? Popř. co bych měl provést?

Čerpadlo je na štítku označeno jako typ Sigma S-35-V-200-1,3/02

Video

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 86.228 (?), 14.5.2017 16:13
Zdar. U těhle čerpadel se jako těsnění používá lojová šňůra. Nic až tak složitýho, ale trochu na nervy. Lepší to dát někomu než se trápit. Zvlášt když to člověk nezná.laslo
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 155.243 (?), 14.5.2017 16:22

Ty dva šrouby se během provozu postupně dotahují. Ale voda jemně prokápavat musí. Tím se ucpávky - 4-6ks. lojové šňůry chladí a mažou.
Nicméně po čase je třeba to těsnění vyměnit. Problémem hlavně u starých čerpadel může být zrezivělá a vydřená hřídel a bude třeba ji vyměnit. Tzn. rozebrat celé čerpadlo.

Jinak videonávod na výměnu těch lojových šňůr je zde. U starších typů těchto čerpadel se to může trochu lišit, ale základní princip je stejný.

Rafael.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
martincz - (20) - 251.7 (?), 15.5.2017 8:35

Díky za pomoc! Martin.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 9.129 (?), 14.5.2017 16:24

Když už jste byl na té VašíTrubce, mohl jste zkusit dát do hledání třeba "sigma těsnění". A ejhle, hned první video (od SIGMAShop) je přímo video manuál na řešení Vašeho problému.  ;-)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku