Kondenzátor nemusel být úplně poškozený (průraz), ale efekt průrazu mohl způsobit svoný proud přes vlhké okolí. Tím došlo k vytvoření menšího fázového posunu pro druhé vinutí (to křížem) a tak se vše více hřálo. Mělo vás varovat vypínání tepelné ochrany a měl jste provést revizi s vysušením. Poté co tepelným přetížením depolymerizujete izolační lak (srovnej lněný olej-fermež-polymerizovaná fermež-depolymerizovaný olej) je už jen malý krůček k mezizávitovému průrazu a přepálení vinutí. Tepelná pojistka je uvnitř vinutí, takže není vidět (úkolem je měřit teplotu v jádru vinutí).
Pokud uvažujete o mopravě, tak asi neseženete náhradní motor, ale firmy zabývající se výkupem a repasemi Vám mohou učinit cenovou nabídku za převinutí. Osobně bych ale raději šel cestou nákupu nového stroje s 2 letou (či delší) zárukou.
SfK.