Málo vody ve studni - prokopání či nová?



host - 191.59 (?) 
23.6.2009 22:01, zobrazeno: 23733x

Dobrý den.

Máme na zahradě studnu asi 4,5m hlubokou. Je to rovina a zahrada je u rybníků. Každý rok bylo vody dost, ale tento rok je tam asi 10cm. Nevím kde je problém. Bylo mi doporučeno prohloubit studnu. Jelikož jsem opravdu naprostý laik nevím co s tím. Mám v plánu stavět RD a vodu chci rozvést právě ze studny, ale nevím zda když ji prohloubím, tam voda opravdu bude a dostačující nebo mám nechat udělat nový vrt. 

Můžete mi prosím někdo poradit či doporučit nějakou firmu?Děkuji.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 128.44 (?), 23.6.2009 22:32

Podzemní voda se v běžných podmínkách drží ve stejné výši. Je tedy pravděpodobné, že pokud studni prohloubíte, získáte vody více. Asi došlo někde v okolí k nějaké změně vodního režimu, výkop, založení stavby a podobně. Stane se to i spontáně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 191.59 (?), 23.6.2009 22:51

Děkuji za příspěvek. Soused dělal vrt, jelikož bude taky stavět, ale má razítko od hydrogeologů, že by jeho vrt neměl mít vliv na okolní studny... ale asi jo.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 70.100 (?), 24.6.2009 7:01

Hm, já bych řekl, že to razítko vodu nezastaví. Nebo myslíte, že jo?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 191.59 (?), 25.6.2009 8:12

Razítko vodu samozřejmě nezastaví, snad ten vrt ano.Ale jelikož má posudek firmy, která se tímto odvětvím zabývá, tak jsem možná naivně myslela, že firmy ví, co dává za potvrzení a vyjádření.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
morrison - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (228) - 30.67 (?), 13.8.2011 9:08