Záhradná lavička z guľatiny (borovica)



Stránky: 1,  2   
SkyLight - (5) - 20.10 (?) 
15.6.2009 14:03, zobrazeno: 37788x

Dobrý deň všetkým,

kedže v tomto som úplný začiatočník, poprosil by som o radu. Mám niekoľko kúskov čerstvej borovicovej guľatiny 2 m dlhej. Plánujem z nej zhotoviť záhradné lavičky a to prepílením tejto guľatiny na dve polovice s tým, že "nohy" by boli z kovového profilu. Chcem sa opýtať nasledovné:

1/ kedy je potrebné odstrániť kôru (či hneď za čerstva alebo až po nejakej dobe schnutia)  a kedy je potrebné prerezať guľatinu na dve polovice (či hneď za čerstva alebo až po nejakej dobe schnutia)? Aká je doba schnutia?

2/ následne čím túto borovicu konzervovať (moriť, natrieť, lakovať a pod.) a či je to potrebné pred zhotovením lavičky alebo až po jej zhotovení?

3/ privítal by som nejaký návod na zhotovenie takejto lavičky,  nejaký nákres alebo náčrtok, prípadne Vaše skúsenosti a rady pri zhotovovaní takejto lavičky.

4/ ako v ďalších rokoch ošetrovať drevenú časť lavičky.

Ďakujem za odpoveď.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 70.100 (?), 15.6.2009 14:45

1. Kůru ihned, dokud je mokré lýko, jde to dobře loupat. Postavit do stínu, nechat rok vyschnout, pak pořezat.

Další nevím, natírat by se mělo jen vyschlé dřevo.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 94.212 (?), 15.6.2009 22:30

1., Taky bych loupal hned - pořízem to jde poměrně snadno. Podélně bych dřevo rozřezal hned po oloupání - zabráníte tak do jisté míry podélným puklinám při vysychání
2. Borovice je dřevo bohaté na pryskyřice, které povětrnosti odolává samo poměrně dobře.