Levandule ze semínek



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
               
Trixinka - (7) - 217.119 (?) 
29.5.2010 13:21

Zdravím

Tak si jdu opět pro radu, protože levandule ze semínek sice roste, ale pomalu, koupila jsem si v obchodě už krásné vzrostlé kytky, je to levandule Toskánská, zatím jsem je nechala v květináčích, ale chci si je přesadit do truhlíků, viděla jsem pěkné a navíc samozavlažovací, jsou vhodné i pro levanduli?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
                  
host - 186.139 (?), 14.2.2011 9:50
Prosím taky o radu. V sobotu jsem si zasadila levanduli lékařskou. Jsou to koupená semínka. Za jak dlouho se můžu těšit na první rostlinky? Zatím jsem to ničím nepřikryla. Myslíte, že když to přikryju teď, tak to můžu ještě zachránit?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
Bretislav - (38) - 197.113 (?), 20.7.2011 23:16
Levandule má ráda suché slunné až žhavé na živiny chudé stanoviště. V takovém truhlíku má levandule bud neustále mokré kořeny - což jí nedělá vůbec dobře - nebo, když zapomenete delší dobu doplnit vodu, úplně vyschne - což by zase tak nevadilo. Nicméně, takto pěstovaná levandule bude mít pravděpodobně chabou nadílku květů, bude mít zato hustý porost nažloutlých listů a zimu na 99% nepřežije. Nejlépe je pěstovat levanduli v obyčejném páleném květináči, s obyčejnou zahradní půdou míchanou s pískem 2:1, nehnojit a zalévat 2x méně než ostatní nádobové květiny, substrát však nesmí vyschnout úplně na dlouho. Snese ranní či večerní vlhčení listů, ale s tím bych to také nepřeháněl. Nejlépe ji dát do jižně či jihovýchodně(či západně) orientovaného okna. Taky počítejte s tím, že se sazenice brzy rozrostou a udržet je na okenním parapetu nebude vůbec jednoduché. Rostliny potřebují cca 50cm místa kolem sebe, je to polokeř a ne žádná petunie!.)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 144.47 (?), 6.3.2017 14:40