Visen / visna ako tieniaci strom?



Ivan Hlavatý - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4384) - 234.20 (?)
17.10.2019 17:57
Mišpuľa (Mespilus germanica). Strom krásny v každom ročnom období. Dokonale tieniaci, nie nadmerne veľký, neláka hmyz, nešpiní, nepotrebuje rez ani postreky. Dekoratívny aj úžitkový zároveň, poskytuje netradičné, zaujímavé ovocie. A tuzemský, žiadna exotická 'päsť na oko'. Nestačí? IH



Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Johana12 - (3) - 72.19 (?), 17.10.2019 7:16, zobrazeno: 3072x

Dobrý deň, už pol roka sledujem vaše forum potichu a bola by som velmi rada, keby ste mi poradili s dilemou / otázkou - vytvárame si novú zahradu po starých rodičoch, v zahrade nie je v podstate nič, bude rozdelená na 2 časti - úžitková a "spoločenská" s posedením, kvetmi a pod. V centre tejto časti by mal byť nejaký menší strom na zatienenie - pohrávam sa s myšleinkou, že nejaká višňa. Študujem mne zatial neznáme súvislosti s podpníkmi, strihaním stromov a pod. Prosím poradíte mi- aký podpník v kombinácii s akou višňou by ste mi doporušili? Aby to bolo aj dostatočne vysoké, aj dosť rýchlo rástlo (mám svoj vek :-)) a malo to aj pekný habitus tak cca 5m - niečo v tvare kotlovitej kuruny s mierne prevísajúcimi konármi - ja viem, že rezom sa tá koruna upravuje, ale čo by bolo tak najbližšie. Ja som mala predstavu, že by to mal byť podpník vtáčnica - a odrodu napr Érdi Botermo (niečo sladko kyslé)  - ked som sa mejlom spýtala u predajcu odporučil mi Meteor korai na mahalebke - že bude vyšší a bude skôr rodiť.