Prosím o radu pro laika



host - 122.179 (?)
27.10.2009 18:14

Kaaczo, mám srdcovku jménem KORDIA s opylovačem VAN.Se sousedem bych se domluvil tak, že jeden dáte Kordii a druhý Van. Ranou odrůdu mám také někdy již koncem května, ale nepochutnám si a ani nemohu.Špačci a kosové shazují ovoce většinou na zem.Snad nějakou pozdnější a těch je velký výběr.Vždy ale nutno pamatovat na opylovače, třešně nejsou samosprašné.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 9.95 (?), 27.10.2009 10:46, zobrazeno: 6513x
Dobrý den, jsem naprostý laik a nevím si rady s výběrem odrůdy třešně. Slyšela jsem, že rané nejsou tak sladké, je to pravda? Chtěla bych menší strom, samozřejmě sladké velké plody bez červíků. Nějak se ztrácím v pojmech chrupka - srdcovka a vůbec už netuším jakou odrůdu. Jsme kousek za Prahou směrem na západ, cca 375 mnm. Třešeň bude na jižním svahu s téměř celodenní dávkou slunce, stíněná domem od větru. Hned vedle chtějí sousedi pořídit také třešeň (cca 4 metry od té naší, odrůdu nevím). Budu velmi vděčná za znalý názor. Díky Kaacza
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 122.179 (?), 27.10.2009 18:14

Kaaczo, mám srdcovku jménem KORDIA s opylovačem VAN.Se sousedem bych se domluvil tak, že jeden dáte Kordii a druhý Van. Ranou odrůdu mám také někdy již koncem května, ale nepochutnám si a ani nemohu.Špačci a kosové shazují ovoce většinou na zem.Snad nějakou pozdnější a těch je velký výběr.Vždy ale nutno pamatovat na opylovače, třešně nejsou samosprašné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 46.80 (?), 27.10.2009 20:19

Předně Kordie je chrupka, nikoli srdcovka.

Pro Kaazcu: srdcovky jsou pomologické označení typů plodů s měkkou dužninou, šťáva u nich dobře barví červeně. Obvykle mají srdcovitý tvar. Jsou zpravidla ranné zrají zpravidle během června.Patří sem Rivan, Karšova, Kaštánka, Rychlice německá...