Prořez peckovin - třešně, švestky, atd



host - 6.58 (?)
9.10.2018 6:43

Tiež som len začiatočník, ale skúsim Vám poradiť. Z toho čo viem, tak čerešňa nejak významne rezať nepotrebuje - po jednoduchom výchovnom reze si dokáže udržiavať korunu aj sama. Rez taktiež vo všeobecnosti odďaľuje nástup rodivosti, takže si myslím, že v prípade čerešne je menej niekedy viac - t.j. rezať treba menej, už aj vzhľadom na citlivosť kôstkovín na rez (glejotok). Čerešne sú zväčša cudzoopelivé, teraz neviem ako je na tom konkretne odroda Granát, ale ak Vám kvitne, ale nerodí, pravdepodobne je problém v opelení. Za predpokladu, že je Granát cudzoopelivý, musíte mať kompatibilného opeľovača niekde v bližšom okolí, alebo navrúbľovaného do koruny. Podľa môjho názoru ste sa až príliš sústredili na rez. Ja by som na Vašom mieste naopak na nejakú dobu rez vynechal, aby sa strom po tom každoročnom reze trochu ukľudnil a pokiaľ možno - vstúpil do rodivosti, lebo možné je, že tým, že ho neustále režete ho udržiavate vo fáze rastu - rastie do dreva. Tiež neviem posúdiť či ho striháte správne, teda či si ho sám zbytočne nezahusťujete rezom, či sa zlým rezom nezbavujete plodonosného dreva a pod. Skúste chvíľu nerezať - či sa situácia sama od seba nezlepší. Keď to teda zhrniem: V prvom kroku by som asi počkal s rezom a ubezpečil sa, že mám niekde blízko opeľovača. Igor  

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Jirka77 - (1) - 213.139 (?), 8.10.2018 18:51, zobrazeno: 4264x
Dobry den, uz 5 let cerpam info zde z fora na prorez peckovin. Nevim jestli se mi to dari, spis ne. 4 roky jsem provadel rez a vloni jsem nerezal. Shanel jsem zahradnika, ktery by mi provedl odborny rez, protoze stromy neplodi po 5-6 letech. Stromy jsou zarostle az hanba a chtel bych vas pozadat o radu jak nejlepe rezat. Nevim jestli bude z foto patrny rust, pripadne vyfotim znovu.
Tresen 1 granat
Tresen 1 granat
Adresa příspěvku
Připojit reakci