Příběh jedné třešně



Julie Klatovská - (1) - 20.95 (?) 
31.8.2015 14:33, zobrazeno: 3529x

V roce 2010 jsem koupila třešni Grace Star na podnoži Gisela 5, zasadila jsem ji do kontejneru a přezimovala v dílně, protože rok před tím čerstvě zasazený stromek této odrůdy nepřežil zimu. Zjara pěkně narašila, inu vyndala jsem ji s kontejnerem ven, pršelo, ve dnu kontejneru nebyly odtokové díry, třešnička plavala a dusila se. Honem, honem ji někam zasadit a kde je místo? na zrýpané zahrádce, přežila. Na zahrádce strávila dva roky, ovšem překážela. Museli jsme ji přesadit, což jsme udělali, třešnička se ujala, ale spodní větvičky zaschly, a já ji přece koupila, aby byla co nejnižší a třešně jsme mohli česat, alespoň částečně, i ze zemi. Co s ní, radila jsem se s odborníkem, také nevěděl, ale doporučil mi, abych na spodními pupeny nařízla na kmínku kůru. Stalo se a celkem se povedlo, míza se asi natlačila do spících pupenů a vyrašily větvičky. Oddálila jsem tím plodnost jistě o rok. Letos v roce 2015 kvetla a měla prvních 15 třešní, opravdu pěkných velkých plodů, tím by mohl její příběh skončit. Třešeň je na stálém stanovišti, kvete, plodí, kdyby... k nám do vsi nepřijeli plynaři na kontrolu vedení zemního plynu a prý jestli nevíme komu patří ty stromky na mezi přes silnici, konkrétně jestli nevíme, komu patří ta třešnička. Já hlupák si myslela, že se jim tak líbí, hi, hi. Tak jsem hrdě řekla, že nám; a oni na to, že stromek sedí právě na plynu a bude třeba ho přesadit stačí to prý, až bude vhodná doba.To je celý příběh naší třešničky a jejího pohnutého živiota.  Ráda bych ji přesadila, ale nevím, zda to má ještě význam, a když: kdy a jak to udělat, aby byla co největší pravděpodobnost, že se ujme. Neměla bych si raději zasadit stroneček nový? Prosím o Vaše názory a rady. Předem děkuji. babi Juli.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 248.131 (?), 31.8.2015 15:10