Odrůda Rivan a Kordia - opylení?



host - 122.179 (?)
12.10.2009 7:47

Nutno dodat, že podobně by se muselo naložit i s odrůdou Rivan, je to cizosprašná odrůda, která se dobře opyluje s odrůdami ´Burlat´ a ´Karešova´.  Mám Kordii a nemám s ní žádné opylovací problémy.Vedle však roste višeň Erdi Boetermoe.Každopádně bych vyčkal.  AB

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 243.142 (?), 11.10.2009 19:51, zobrazeno: 12059x

Jsem začátečník zahrádkář, na naší zahrádce 6OOm nejsou třešně.  Včera jsem koupila tyto dvě odrůdy a teprve teď řeším, jestli se opylí samy mezi sebou nebo musím ještě pořídit jinou?  Jakou? Nebo by stačilo naroubovat na tyto mladé stromky jinou odrůdu? 

Děkuji Laurátová

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 122.179 (?), 12.10.2009 7:31

SEMPRA uvádí:

KORDlA
Opylování: Je cizosprašná, vhodní opylovači: Hedelfingenská, Van.

RIVAN vznikla křížením Kaštánky a odrůdy VAN.Snad postačí i k opylení Kordie.Chvíli počkejte, až obě zaplodí.Jinak nutno přeroubovat jednu větev Kordie na Hedelfingenskou, resp.na Van.  AB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 122.179 (?), 12.10.2009 7:47

Nutno dodat, že podobně by se muselo naložit i s odrůdou Rivan, je to cizosprašná odrůda, která se dobře opyluje s odrůdami ´Burlat´ a ´Karešova´.  Mám Kordii a nemám s ní žádné opylovací problémy.Vedle však roste višeň Erdi Boetermoe.Každopádně bych vyčkal.  AB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 65.50 (?), 12.10.2009 8:39