Zelená ringle



Stránky: 1,  2   
host 
29.3.2005 10:12, zobrazeno: 34725x
Před 10-ti lety jsem zasadil stromek Zelené ringle, pravidelně ho stříhám a hnojím, má silný růst a bohatou korunu, ale na ovocný strom má dosti podstatnou závadu - nekvete. Nevím už co s ním, je mi líto ho vykopat, protože má krásný růst. Koupil jsem ho ve školce a měl by být naroubovaný. Nevíte někdo jak bych mohl podnítit kvetení ?

děkuji

Martin
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Užovka - (2), 20.9.2005 8:56
Měli jsme ten samý problém. Strom měl teprve letos cca 20 zelených kulatých dobrůtek. Letos ho máme 13 let. Kvůli neplození jsme ho chtěli již před třemi lety pokácet, ale bylo nám ho líto. Nejsem odborník, ale myslím že teprve teď dospívá v ženskou a bude plodit.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Lucián - (6), 24.10.2005 16:43
A není problém v Šarce. Dlouho se myslelo, že Zelená ringle je vůči Šarce odolná a nedávno jsem četl toto:
ZELENÁ RENKLÓDA
Původ: Stará odrůda renlkódy, původem z Francie
Vlastnosti stromu: Růst je zpočátku silný, později střední. vytvářejí vysoce kulovité koruny. Větve velmi dobře obrůstají plodonosným obrostem. Stromy kvetou středně raně, jsou cizosprašné. Vhodnými opylovači jsou Althanova renklóda, Mirabelka nancyská, Oullinská renklóda a Zimmerova. V případě nutnosti lze jako opylovače použít i Vlašku a Domácí švestku, které však kvetou o několik dnů později
Vlastnosti plodu: Plody mají střední velikost (20-30 g), kulovitý tvar a zelenou barvu, která se v plné zralosti mění na zelenožlutou. Dužnina má zelenožlutou barvu, je středně tuhá, šťavnatá, aromatická a dobře se odděluje od pecky. Chuť je příjemně aromatická a sladká.
Hospodářské vlastnosti:
Plodnost: Do plodnosti vstupuje středně raně a plodí bohatě a pravidelně.