Výška stromů



host - 89.171 (?)
1.7.2019 6:07

Dobrý den, chtěl bych se zeptat: má smysl použít ořešák černý jako podnož? Našel jsem několik semenáčků juglans nigra. Vím, že takový strom s naroubovanou odrůdou Mars má pan Vysloužil, ale zdá se, že růst se od běžného ořešáku moc neliší. Nebo ano?

Např. podle dendrologie online je o. černý v půměru vyšší strom než o. královský/vlašský.

Napadlo mě ještě, jestli třeba ten roubovanec nevstupuje dřív do plodnosti a pak roste pomaleji než běžný ořešák.

Místo na zahradě mám, o to mi tolik nejde. Spíš, že vím o těch semenáčcích a dříve nebo později je někdo pokosí.

Díky za radu.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
lenkacas - (4) - 59.115 (?), 17.10.2018 8:05, zobrazeno: 5417x

Dobrý den. Prosím poraďte mi vy zkušení. Jsem zahrádkář začátečník co se stromů týče. Letos jsem před výsatbou 4 stromů a to: Oulinská ryngle podnož myrobalán, Hanita švestka podnož zelená ryngle, Bergeron meruňka podnož zelená ryngle a Mars ořešák nizký vzrůst roubovaný na ořešáku černem. Prosím seřaďte mi je podle toho, který bude přibližně jak vysoký v dospělosti. Potřebuji kvůli místu v zahradě a slunci. Děkuju :-)

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 17.10.2018 9:25

Nejmenší bude zřejmě meruňka.  Oulinská ryngle a švestka o něco větší (při stejných podnožích by byla větší Hanita). Pak dlouho nic a nakonec ořešák. Mám dvacetiletý Mars štěpovaný na černém o., měří asi 15 metrů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
lenkacas - (4) - 59.115 (?), 17.10.2018 9:32

Děkuju moc :-) s tím ořešákem jste mě trochu šokoval... mno doufám že tak velký nebude, nemám tak velkou zahradu.-) Hezký den

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 17.10.2018 10:20